۳۶ کشته و زخمی در اعتراض زندانیان اکوادور

خبرگزاری زندان در اکوادور از کشته شدن دستکم ۱۵ زندانی و مجروح شدن حداقل ۲۱ نفر دیگر در اعتراض این زندانیان در شهر «لاتاکونگا» اکوادور، خبر داد. به گزارش رویترز، دولت «گیرمو لاسو» رئیس‌جمهور اکوادور، خشونت در زندان را به دعوای بین باند‌ها بر سر کنترل قلمرو و مسیر‌های قاچاق مواد مخدر نسبت می‌دهد. مقامات

کد خبر : 59553
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 اکتبر 2022 - 6:18
۳۶ کشته و زخمی در اعتراض زندانیان اکوادور

خبرگزاری زندان در اکوادور از کشته شدن دستکم ۱۵ زندانی و مجروح شدن حداقل ۲۱ نفر دیگر در اعتراض این زندانیان در شهر «لاتاکونگا» اکوادور، خبر داد.

به گزارش رویترز، دولت «گیرمو لاسو» رئیس‌جمهور اکوادور، خشونت در زندان را به دعوای بین باند‌ها بر سر کنترل قلمرو و مسیر‌های قاچاق مواد مخدر نسبت می‌دهد.

مقامات اعلام کردند که در حال کار بر روی شناسایی اجساد هستند، «اسوالدو کورونل» فرماندار استان کوتوپاکسی، به خبرنگاران گفت که امنیت برقرار شده است و افزود: «در حال حاضر جسد ۱۵ نفر شناسایی شده است و ۲۱ نفردیگر مجروحند که از این تعداد ۱۴ نفر در بیمارستان تحت مداوا هستند.»

سال گذشته در جریان شورش‌های مختلف در زندان‌های اکوادور ۳۱۶ زندانی کشته شدند. در ماه ژوئیه، ۱۳ زندانی در زندانی در «سانتا دومینگو» کشته شدند، و دو ماه پیش از آن در همان جا ۴۳ نفر کشته شدند.

کمیسیون بین‌آمریکایی حقوق بشر گفته است که سیستم زندان‌های اکوادور به دلیل رها شدن دولت و فقدان یک سیاست جامع و همچنین شرایط بد برای زندانیان آسیب دیده است.

طبق آمار رسمی، زندان‌های اکوادور حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر را در خود جای داده‌اند که ۱۱.۳ درصد فراتر از حداکثر ظرفیت این زندان‌هاست.

برچسب ها :

ناموجود