۵ روستای پل ابریشم گازرسانی می‌شود/اخذ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگار مهر، عباس طاهران پور صبح پنجشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران به میزبانی فرمانداری با بیان اینکه برق منطقه فرومد از داور زن تأمین می‌شود که سال‌ها مسئولان میامی پیگیر این موضوع بودند که ساختار اصلاح شود لذا نزدیک به ۱۹۵ میلیارد تومان برای ایجاد دکل‌های انتقال پست میامی به عباس

کد خبر : 49118
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 آگوست 2022 - 7:01
۵ روستای پل ابریشم گازرسانی می‌شود/اخذ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگار مهر، عباس طاهران پور صبح پنجشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران به میزبانی فرمانداری با بیان اینکه برق منطقه فرومد از داور زن تأمین می‌شود که سال‌ها مسئولان میامی پیگیر این موضوع بودند که ساختار اصلاح شود لذا نزدیک به ۱۹۵ میلیارد تومان برای ایجاد دکل‌های انتقال پست میامی به عباس آباد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه تا پایان ۱۴۰۱ یا اوایل ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود، افزود: برای پست ۶۳ هزار عباس آباد ۲۲۰ میلیارد هزینه شده است که اجرای آن باعث می‌شود ما یک پست همیشه فعال در این منطقه داشته باشیم تا مشکل برق رسانی روستایی ما در بسیاری موارد رفع شود.

تفکیک منابع برق فرومد

سرپرست فرمانداری میامی با بیان اینکه برای اینکه برق فرومد از داور زن جدا شود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که ۲۰ میلیارد تومان آن در سفر مقامات توانیر تأمین شده و در سال ۱۴۰۲ شاهد تفکیک برق رسانی از داور زن و اتصال به شبکه میامی خواهیم بود.

طاهران پور با بیان اینکه مسئولان شرکت گاز نیز سفری به میامی داشتند و برای گازرسانی روستاهای شهرستان رایزنی صورت گرفته است، گفت: ۱۱ شهرستان میامی هم اکنون گاز ندارند که برای گازرسانی به پل ابریشم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شد و عملیات گازرسانی در نیمه دوم سال جاری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پنج روستای پل ابریشم از نعمت گاز بهره مند می‌شوند، بیان کرد: در کنار این اعتبارات توانستیم شاهد اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی بنیاد مسکن برای بازسازی شهرک حسین آباد کالپوش و همچنین دیگر نقاط روستایی شهرستان باشیم.

اجرای زیرگذر میامی

سرپرست فرمانداری میامی با بیان اینکه زیر گذر میانی این شهرستان بعد از سال‌ها، بالاخره مصوب شد و در نیمه دوم سال جاری آغاز عملیات اجرایی آن را شاهد خواهیم بود، گفت: اعتبار اولیه مورد نیاز این طرح ۲۰ میلیارد تومان است.

طاهران پور از اولویت بهسازی راه‌های میامی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای نیز خبر داد و بیان کرد: جاده میامی تا دو راهی سنگ سوراخ نیاز به تعریض و روکش آسفالت دارد که برای اجرای این طرح برآورد ۳۰ میلیارد تومانی شده است.

وی درباره پل روی رودخانه کال شور که هر بار با بارندگی‌های فصلی سبب مسدود شدن جاده‌های شهرستان میامی می‌شود، توضیح داد: این جاده در محل کال شور یک پل دارد که بهسازی آن به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورتی که بتوانیم آن را تأمین کنیم، بخشی از مشکلات حل می‌شود.

اختصاص اعتبار به محله عمارت

سرپرست فرمانداری میامی با اشاره به سفر معاون باز آفرینی شهری به استان سمنان و شهرستان میامی، گفت: در این سفر یک و نیم میلیارد تومان برای بهسازی بافت تاریخی و همچنین محله عمارت میامی اختصاص یافته است.

طاهران پور از سفر معاون وزیر نیرو به میامی نیز خبر داد و گفت: مجوز دو حلقه چاه در شهر میامی داده شده که با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان شامل ایجاد مخزن یک هزار و ۵۰۰ متر مکعبی انجام و در صورت تکمیل آن، تا ۲۰ سال آتی مشکل آب شرب نخواهیم داشت.

برچسب ها :

ناموجود