۵ مهارتی که با وجود هوش مصنوعی دیگر نیازی به یادگیری آن‌ها ندارید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در چند ماه گذشته و به‌ویژه پس از راه‌اندازی ChatGPT، پیشرفت‌های بزرگی در‌زمینه هوش مصنوعی انجام شده است و اکنون با کمک AI می‌توان کارهای بسیار زیادی را انجام داد. درحال‌حاضر ترس زیادی نسبت به ازدست‌دادن شغل انسان‌ها با وجود هوش مصنو‌عی وجود دارد؛ زیرا این فناوری به‌راحتی می‌تواند

کد خبر : 147445
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 می 2023 - 4:42
۵ مهارتی که با وجود هوش مصنوعی دیگر نیازی به یادگیری آن‌ها ندارید


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در چند ماه گذشته و به‌ویژه پس از راه‌اندازی ChatGPT، پیشرفت‌های بزرگی در‌زمینه هوش مصنوعی انجام شده است و اکنون با کمک AI می‌توان کارهای بسیار زیادی را انجام داد. درحال‌حاضر ترس زیادی نسبت به ازدست‌دادن شغل انسان‌ها با وجود هوش مصنو‌عی وجود دارد؛ زیرا این فناوری به‌راحتی می‌تواند بسیاری از کارها و مهارت‌های انسان‌ها را انجام دهد.

با این مقدمه، در ادامه این مقاله به 5 مهارتی اشاره خواهیم کرد که شاید دیگر نیازی به آموزش آن‌ها وجود نداشته باشد و با کمک هوش مصنوعی بتوانید انجامشان دهید.

مهارت‌هایی که به‌لطف هوش مصنوعی می‌توانید از یادگیری آن‌ها صرف‌نظر کنید

هرچند انتظار نمی‌رود که هوش مصنوعی به‌طور کامل توانایی‌های انسان را تقلید کند، اما در انجام بسیاری از وظایف ابتدایی یکنواخت و رباتیک عملکرد خوبی دارد. هو‌ش مصنوعی با قابلیت‌های خود برای انجام این وظایف، می‌تواند در زمان انسان‌ها صرفه‌جویی کند تا افراد بتوانند زمان خود را صرف کشف استعدادهای خاصی مانند خلاقیت و تخیل کنند.

به‌لطف پیشرفت‌های اخیری که درزمینه هوش مصنو‌عی انجام شده است، می‌توانید از یادگیری مهارت‌های زیر صرف‌نظر کنید:

قابلیت‌های هوش مصنوعی در نوشتن

یکی از موارد استفاده اصلی مدل‌های هوش مصنوعی، تولید گزارش‌های ساده، مقالات خبری و محتواهای متنی دیگر است. اکثر مدل‌های هوش مصنو‌عی مانند ChatGPT یا بینگ‌چت می‌توانند درباره یک موضوع خاص تحقیق کنند، اطلاعات مربوط به آن را خلاصه کرده و درنهایت یک گزارش کلی درباره موضوع مدنظر کاربران تهیه کنند.

درحال‌حاضر نیز بسیاری از کارمندان مانند تیم‌های منابع انسانی از چت‌بات‌هایی ازجمله ChatGPT برای نوشتن محتوای مربوط به شغل خود استفاده می‌کنند. علاوه‌براین، برخی از افراد حتی با کمک هوش مصنوعی به نوشتن و فروش کتاب در آمازون می‌پردازند.

طراحی هنری

ابزارهای هوش مصنوعی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند کارهایی مانند تولید تصویر، طراحی و حتی بهینه‌سازی طرح‌های رنگی را انجام دهند و به طراحان کمک کنند. هرچند افراد زیادی ادعا می‌کنند استفاده از هوش مصنو‌عی برای خلق آثار هنری، کاری هنری محسوب نمی‌شود، هنرمندان پیشگام زیادی وجود دارند که از هوش مصنوعی برای توسعه سبک هنری خود استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، یک عکاس در اینستاگرام که هزاران فالوور دارد، پرتره‌های خیره‌کننده و محبوبی منتشر می‌کند که درواقع با هوش مصنو‌عی Midjourney ساخته شده و فقط با فتوشاپ ادیت شده‌اند.

ثبت و پردازش داده

«ایمان عادل»، معاون اجرایی استراتژی شرکت خدمات Paymob، به فوربس می‌گوید: «ثبت و پردازش داده‌ها به‌احتمال‌زیاد طی 5 تا 10 سال آینده به‌طور خودکار انجام خواهد شد. الگوریتم‌های یادگیری ماشین می‌توانند داده‌ها را سریع‌تر و دقیق‌تر نسبت به انسان‌ها انجام دهند.»

به‌لطف الگوریتم‌های یادگیری ماشینی مانند فناوری نویسه‌خوان نوری (OCR)، هوش مصنوعی می‌تواند متون چاپ یا نوشته شده را تشخیص دهد، آن‌ها به داده‌های دیجیتال تبدیل کند، سپس خطاهای دستی را کاهش داده و درنهایت باعث صرفه‌جویی در زمان ارزشمند کاربران شود.

تجزیه‌وتحلیل داده‌ها

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند حجم وسیعی از داده‌ها را به‌سرعت تجزیه‌و‌تحلیل کند یا الگوهایی را شناسایی کند که ممکن است انسان‌ها آن‌ها را به‌اشتباه تفسیر کنند که مسلماً این امر منجر به تصمیم‌گیری نهایی بهتری خواهد شد.

«برنارد مار»، آینده‌نگر و نویسنده پرفروش بین‌المللی، به یورونیوز می‌گوید: «امروزه ما هوش مصنوعی را داریم که می‌تواند به‌سادگی داده‌ها را بررسی کند، آن‌ها را تجزیه‌و‌تحلیل کرده و الگوها را شناسایی کند و نیز برخی از تحلیل‌ها را برای ما انجام دهد. بنابراین با وجود تمام این قابلیت‌ها، هوش مصنوعی می‌تواند وظایف اساسی حسابداری مالی را نیز انجام دهد.»

ویرایش ویدیو

درنهایت ابزارهای ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند با انتخاب و مونتاژ خودکار بهترین عکس‌ها و تنظیم سطوح صدا، به افرادی که هیچ تجربه‌ای در ویرایش ویدیو ندارند، کمک کنند.

این ابزارها همچنین می‌توانند کارهایی ازجمله روتوش تصویر، تثبیت ویدیو و تصحیح رنگ را نیز انجام دهند. علاوه‌براین، تولید پیش‌نمایش و تجسم محصول نهایی را برای کاربران آسان‌تر می‌کنند.

منبع: دیجیاتو



منبع

برچسب ها :

ناموجود