Loona معرفی شد؛ رباتی شبیه حیوان خانگی که لبخند به لبان شما می‌آورد


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که یک ربات را به‌عنوان حیوان خانگی داشته باشید؟ ربات PetBot Loona دقیقاً محصولی است که برای همین منظور در نمایشگاه CES 2023 معرفی شده. البته این ربات هنوز برای عرضه عمومی به بازار آماده نیست و فعلاً در فاز جذب سرمایه قرار دارد.

شرکت KEYi Technology نمونه رباتی را به نمایشگاه CES 2023 آورده که شبیه به حیوانات خانگی است. این ربات می‌تواند ببیند، بشنود و با ادراک هپتیکی با جهان پیرامون خود در تعامل باشد. Loona می‌تواند حداکثر 20 چهره را تشخیص بدهد و صاحب خود را در بین گروهی از افراد پیدا کند.

این ربات با کمک شنیدن قادر است موقعیت صاحب خود را تشخیص دهد و درصورتی‌که کلمه خاصی را شنید، از خواب بیدار شود. Loona همچنین دارای امکان درک معنایی است و می‌تواند به فرمان‌های صوتی پاسخ بدهد.

ادراک هپتیکی هم به این ربات اجازه می‌دهند تا متوجه لمس شود و از طریق حسگرهایی که روی بدن خود دارد، به رفتار افراد واکنش نشان دهد. توسعه‌دهندگان Loona بیش از 700 واکنش احساسی را برای این ربات طراحی کرده‌اند که از طریق یک نمایشگر LCD روی چهره آن نمایش داده می‌شود.

ربات Loona می‌تواند یک دوربین متحرک امنیتی باشد
Loona فقط برای تفریح و سرگرمی طراحی نشده است. این ربات از دوربین و بلندگویی بهره می‌برد که می‌تواند کاربردهای امنیتی داشته باشد. بنابراین زمانی که از خانه بیرون می‌روید، می‌توانید از طریق این ربات محیط خانه را زیر نظر داشته باشید.

افزون بر این، Loona از دو حالت حرکتی پشتیبانی می‌کند: حالت سریع با استفاده از چهار چرخ و حالت هوشمند با استفاده از دو چرخ. این ربات به سیستمی برای تعیین مسیر سه‌بعدی مجهز شده است تا هوشمندانه در محیط حرکت کند.

KEYi Technology می‌گوید این محصول نه‌تنها برای انسان‌ها، بلکه برای دیگر حیوانات خانگی هم می‌تواند یک همراه قابل‌اطمینان و جذاب باشد. قیمت Loona حدود 449 دلار اعلام شده است.

منبع: دیجیاتو



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا