آزادی مدیر دفتر الجزیره در سودان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الجزیره، پس از محکومیت‌های محلی و بین المللی، مقامات سودان «المسلمی الکباشی» مدیر دفتر شبکه الجزیره را آزاد کردند.

روز گذشته مقامات سودان الکباشی را به رغم تصمیم دادستانی برای آزادی وی، به زندان «سوبا» در جنوب پایتخت این کشور انتقال داده بودند. این اقدام در میان محکومیت‌های داخلی و بین المللی و در میان موجی از درخواست‌ها برای آزادی وی صورت گرفته بود.

پس از آن دادستانی جنایات علیه دولت در سودان، بازجویی از الکباشی درباره پوشش خبری الجزیره از رویداد‌ها و ناآرامی‌های این کشور را آغاز کرد.


بیشتر بخوانید: بازداشت رئیس دفتر شبکه الجزیره در سودان


این اقدام مقامات سودان واکنش نهاد‌های رسانه‌ای داخلی و خارجی و همچنین سازمان ملل و آمریکا را به همراه داشت و این نهاد‌های و کشور‌ها ضمن محکوم کردن این اقدام نگرانی خود را از این اقدام مقامات نظامی سودان اعلام کردند.

شبکه الجزیره صبح روز یکشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود: نیرو‌های امنیتی منزل «المسلمی الکباشی» مدیر دفتر این شبکه در سودان را تخریب و او را بازداشت کردند.

گفتنی است روز شنبه هزاران نفر از شهروندان سودانی در «خارطوم» پایتخت این کشور و دیگر ایالت‌ها در اعتراض به اقدامات «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش به خیابان‌ها ریختند که در این اعتراض‌ها ۵ نفر کشته و تعدادی مجروح شدند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا