انگلیس با تصمیم خود در جنایات صهیونیست‌ها شریک خواهد بود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سماء الاخباری، خلیل الحیه، اعضای رهبری جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به اقدام انگلیس در تروریستی نامیدن جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد تصمیم انگلیس برای قرار دادن جنبش حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که رژیم صهیونیستی اشغالگر است و مردم ما تحت اشغال هستند.

الحیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت انگلیس با این تصمیم خود، به کسانی که کودکان، زنان، مردان غیرنظامی را می‌کشند، جایزه می‌دهد.

او در ادامه افزود: «ما از اینکه بگوییم در برابر اشغالگری مقاومت می‌کنیم خجالت نمی‌کشیم، مقاومت حقی است که طبق قوانین بین المللی تضمین شده است.»

الحیه همچنین از پارلمان انگلیس خواست که این قطعنامه را تصویب نکند، زیرا بر رنج مردم فلسطین می‌افزاید.  

الحیه با تاکید بر اینکه حماس به مقاومت خود بر اساس آنچه در قوانین و قوانین بین المللی تضمین شده است، ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: «برای مقابله با این تصمیم انگلیس با مجامع بین المللی در ارتباط خواهیم بود. انگلیس با تصویب این قطعنامه بار سنگین جنایاتی را که اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شوند، به دوش خواهد کشید.»

الحیه تصریح کرد: «حماس از حمایت مردمی و بین المللی برخوردار است و در سال ۲۰۰۶ وارد انتخابات شد و اکثریت قاطع را به دست آورد و این جنبش ریشه در مردم فلسطین دارد.»

وی در پایان گفت: امیدواریم حقوق خود را بدون جنگ و خونریزی به دست بیاوریم، اما هیچ کسی در جهان وجود ندارد که بدون مقاومت آزادی خود را به دست آورد و انگلیس با این تصمیم خود باعث ایجاد تنش بین غزه و تل آویو خواهد شد.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس، دیروز (جمعه) اعلام کرد قصد دارد هفته آینده اصلاحیه‌ای را به پارلمان انگلیس ارائه کند که حماس را یک سازمان تروریستی دانسته و هر کسی را که از این جنبش حمایت می‌کند به ۱۰ سال زندان محکوم می کند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بلافاصله از پریتی پاتل به دلیل تلاش هایش در حمایت از این رژیم تشکر کرد. از سوی دیگر، نیز یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، این اقدام وزیر کشور انگلیس را تصمیمی مهم توصیف کرد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا