بازگشایی معابر در مناطق سیزده گانه اردبیل مغفول مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم صفری شامگاه چهارشنبه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل و نطق پیش از دستور اظهار کرد: بیش از هشت سال است که در مناطق سیزده گانه اردبیل بازگشایی و تعریض معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها انجام نشده که در این زمینه باید شورا و شهرداری در دوره‌های گذشته پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح تفصیلی جدید شهر اردبیل باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا با تأمین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار چندین طرح بازگشایی در این مناطق به انجام برسد.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای شهر اردبیل در مورد نیروهای بازنشسته با قانون کار سخت و زیان آور گفت: شهرداری باید تکلیف این نیروها را که در آستانه بازنشستگی هستند مشخص کرده و با پرداخت ۴ درصد بیمه سخت و زیان آور نسبت به تعیین تکلیف این نیروها اقدام لازم انجام شود.

صفری با قدردانی از زحمات ۳۰ ساله این نیروهای تلاشگر و سخت کوش شهرداری اردبیل بیان کرد: به دلایل مختلف این نیروها با موانع بروکراسی و عدم اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد در قالب مشاغل سخت و زیان آور روبرو هستند که انتظار می‌رود با پرداخت حق و حقوق آنها از سرگردانی خارج شوند.

وی در مورد رانندگان استیجاری گفت: بخشی از این نیروها به مرحله بازنشستگی رسیده اند که بهتر است هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف این نیروها و جذب نیروهای جوان و جایگزین بازنشسته‌ها مورد توجه قرار گیرد و به معنای واقعی حق و حقوق این نیروها نیز پرداخت شود.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای شهر اردبیل افزود: شورای شهر شورای شهرداری نیست بلکه به عنوان منتخب مردم در پارلمان محلی پیگیر خواسته‌ها و مطالبات مردم است و تلاش می‌کند تا در این زمینه درد و دل مردم را شنیده و در حد امکان پیگیری لازم را انجام دهیم.

صفری اضافه کرد: با بازنشسته شدن ۱۰۰ نفر از نیروهای شهرداری در حوزه خدمات شهری به راحتی می‌توان به جای این زحمتکشان جذب نیروهای جوان را انجام داد.

عضو شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در مناطق محروم بانوان با انجام ورزش صبحگاهی انتظار دارند تا فضای مناسب ورزش و تفریحات سالم برای آنها مهیا شود که بهتر است شهرداری پارک بانوان را در این مناطق احداث کند.

صفری در مورد نگرانی مردم از بابت قولنامه و عدم صدور پروانه برای چنین اراضی خاطرنشان کرد: این نگرانی زمینه سوءاستفاده عده‌ای را از این اراضی و روی آوردن به ساخت و سازهای غیرمجاز به وجود آورده که باید شهرداری تدبیری درست در این زمینه بیندیشد.

وی با اشاره به موضوع واگذاری شهرک‌های جدید به شهرداری از بابت ارائه خدمات عمومی و شهرنشینی گفت: در این زمینه شهرداری آمادگی ارائه خدمات را به ساکنان شهرک‌های مختلف دارد و باید این واگذاری‌ها به شکل صحیح و درست از طریق راه و شهرسازی انجام شود.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای شهر اردبیل ضرورت حمایت از رانندگان بخش خصوصی را در مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی، جذب فرزندان کارکنان بازنشسته شهرداری، حل مشکل محله شهریار با تدبیر درست در خروج از بن بست و ساماندهی فرزندان شاهد و ایثارگر را از دیگر مطالبات به حق پارلمان محلی اعلام کرد.

صفری بازدید سرزده خود از شهرداری مناطق و نواحی و دیدار با کارگران را یادآور شد و بیان کرد: عمده کارگران از پیمانکاران حوزه خدمات شهری گله مند هستند چرا که ابتدایی‌ترین تجهیزات را برای آنها فراهم نکرده در حالی که در قراردادهای جدید باید پیمانکاران را موظف به تأمین امکانات و تجهیزات برای کارگران و رفتگران شهری کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا