روسیه هواپیمای شناسایی آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند هواپیمای گشتی E-۸C نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه شناسایی شد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: این هواپیما که از پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان برخواسته بود، در تمام طول پروازش که ۵ ساعت و ۱۳ دقیقه

کد خبر : 6692
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 15:32
روسیه هواپیمای شناسایی آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند هواپیمای گشتی E-۸C نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه شناسایی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: این هواپیما که از پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان برخواسته بود، در تمام طول پروازش که ۵ ساعت و ۱۳ دقیقه به طول انجامید، توسط ایستگاه‌های رادار روسیه رصد شد. این هواپیما در  فاصله ۳۵ کیلومتری مرز روسیه قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه همچنین خاطرنشان کرد که فعالیت آمریکا در منطقه (از جمله مانورهای نظامی در دریای سیاه) با هدف بررسی صحنه عملیات نظامی در صورت تشدید احتمالی در دونباس (منطقه‌ای در جنوب شرقی اوکراین) است.

این وزارتخانه با بیان اینکه این اقدامات، بی‌ثبات‌کننده هستند، افزود: با توجه به اینکه علاوه بر نیروی دریایی آمریکا، هوانوردی تاکتیکی، گشتی و راهبردی و همچنین گروه‌هایی از نیروهای مسلح بلغارستان، گرجستان، رومانی، ترکیه و اوکراین نیز قرار است در این رزمایش شرکت داشته باشند، بدیهی است که در صورت تدارک کی‌یف برای راه‌حلی ستیزه‌جویانه در جنوب شرق، صحنه عملیات نظامی ادعایی بررسی می‌شود.

روسیه بارها نسبت به تشدید فعالیت ناتو در دریای سیاه ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است که ممکن است منجر به حوادث ناخواسته شود.

E-۸C یک بوئینگ ۷۰۷-۳۰۰ اصلاح شده است که به سیستم‌های تشخیص مختلف برای جمع‌آوری و نمایش اطلاعات گسترده و دقیق میدان جنگ مجهز شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود