زباله گردان شیک پوش در بیرجند/ اقدامات مقابله ای کافی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علی ناصری شامگاه چهارشنبه در کار گروه فرهنگی اجتماعی شهرستان بیرجند با اعلام اینکه در کار گروه فرهنگی اجتماعی استان از فرمانداری و شهرداری بیرجند خواسته شد تا طرح جامعی برای ساماندهی زباله گردان و متکدیان تهیه شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی در این راستا باید به وظیفه خود برای کاهش زباله گردی و تکدی گری به خوبی عمل کنند.

وی ادامه داد: مصوبات ۶ سال گذشته در این باره نشانگر آن است که به لحاظ دغدغه‌های موجود در این زمینه کمبودی نداریم و مسئله و راه حل آن را می‌دانیم اما هم چنان در گوشه و کنار شهر شاهد زباله گردی و تکدی گری هستیم.

وی با بیان اینکه درآمد زیاد زباله گردی سبب شده تا در بیرجند زباله گردان شیک‌پوشی را داشته باشیم، اضافه کرد: این زباله گردان با خودروهای خود در نقاط مختلف شهر اقدام به جمع‌آوری زباله می‌کنند و هرچند شهرداری کارهای خوبی برای مقابله و پیشگیری این آسیب اجتماعی انجام داده است اما کافی نیست.

فرماندار بیرجند گفت: امیدواریم در دوره ششم شورا با همکاری شهردار بیرجند اقدامات خوبی برای اشتغال زباله گردهای نیازمند انجام دهد تا از آسیب‌های اجتماعی ناشی از این کار کاسته شود.

رویش قارچ گونه ضایعاتی ها در بیرجند

سرهنگ شکوهی راد جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه یکی از سرنخ‌های سرقت‌ها را در زباله گردی‌ها و ضایعاتی‌ها می‌توان یافت، عنوان کرد: ضایعاتی‌ها در بیرجند قارچ گونه در حال زیاد شدن هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به فشاری که توسط دستگاه‌های مربوط به آنها وارد می‌شود تغییر تاکتیک می‌دهند و از داخل محدوده خدماتی شهر خارج و در روستاهای مجاور شهر بیرجند با محصور کردن زمین‌های خالی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: به طور مثال در امیرآباد ۱۸ ضایعاتی بدون مجوز وجود دارد لذا مشکلات موجود در این باره باید برطرف شود.

وی بیان داشت: اگر زباله گردهایی که از شهرداری مجوز فعالیت دارند زباله‌ها را از در منازل جمع‌آوری می‌کنند باید مشخص شود که آنها ضایعات را از کجا خریداری کرده‌اند.

خزاعی مدیر منطقه دو کمیته امداد بیرجند هم از کمک های موردی مراکز نیکوکاری و کمیته امداد به افرادی که از طریق شهرداری و دیگر دستگاه‌ها به آنها معرفی می‌شوند، خبر داد و اضافه کرد: کمک این مراکز مانعی برای تکدی گری افراد مورد نظر نمی‌شود لذا باید دنبال راهکار مناسبی در این زمینه باشیم.

در این جلسه مصوب شد شهرداری بیرجند در روز بازارهای خود مکان‌های در اختیار افراد بهبود یافته قرار دهد تا آنها با کسب در آمد از این طریق به اعتیاد و تکدی گری به دلیل نداشتن درآمد برنگردند.

همچنین مقرر شد در جلسه آینده این کار گروه گزارش شهرداری درباره اجرای طرح تفکیک زباله از در منازل ارائه شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا