شاخص مهار آب ۱۰ به ۴۰ است/ بازگشت ۲۰۰ کارخانه مازندران به تولید

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان صبح پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار با اشاره به خدمت هزار و ۱۱۱ روزه در سمت استانداری مازندران اظهار داشت: یکی از دلایل عقب ماندگی استان واگرایی و عدم همگرایی است و بنا به دلایل مختلف به دلیل اختلافات در زمینه‌هایی نظیر منطقه آزاد دچار واگرایی شدیم.

وی با بیان اینکه مازندران در زمینه منطقه آزاد دارای پتانسیل‌هایی است، گفت: سعی شد با همدلی و حمایت همه مسئولان بر توسعه استان تمرکز شویم و این مسئله اتفاق خوبی بوده است.

وی با اشاره به وقوع سیل و پای کارآمدن دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه و بسیج، ائمه جمعه و غیره گفت: با ورود دستگاه‌های مختلف ۱۸۰ کیلومتر رودخانه در استان لایروبی و ساماندهی شد.

حسین زادگان با اظهار اینکه منطقه آزاد استان با پیگیری نمایندگان مصوب می‌شود، گفت: در این طرح ظرفیت‌های استان دیده شده است.

استاندار سابق مازندران به اقدامات خوب ایجاد شده در حوزه برق اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵ نیروگاه مقیاس کوچک در استان ایجاد شد و نیروگاه‌های ۵۰۰ مگاواتی در غرب استان به عنوان طرح‌های پدافند غیرعامل یک ضرورت است.

وی شاخص جمع آوری آب‌های سطحی را در استان ۱۰ به ۴۰ بیان کرد و گفت: ما ۱۰ درصد آب‌های سطحی را جمع آوری می‌کنیم درحالی که این شاخص در کشور ۴۰ درصد است و برای توسعه شاخص نیازمند اعتبارات و توجه ملی است.

استاندار سابق مازندران یادآور شد: سه هزار میلیارد تومان ازطریق کنسرسیوم بانکی برای طرح‌های آبی استان درنظر گرفته شد، گفت: این اعتبار در قالب ماده ۵۶ تخصیص داده شده است.

وی با اظهار اینکه کارخانه نساجی با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال فعالیت است، گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در کشور بهره گیری کنیم، اتفاقات خوبی در استان رخ خواهد داد.

استاندار سابق مازندران به برگشت ۲۰۰ کارخانه و واحد به چرخه تولیدی گفت: برای اقتصادی کردن کشاورزی و دامداری استان به سمت شیلات و دامپروری صنعتی سوق یافتیم و کشت گلخانه‌ای در استان رونق گرفته است.

وی با اظهار اینکه اقتصاد دریامحور در مازندرانی که دریای آن بسته است، معنایی ندارد، ادامه داد: اولین اقدام آزادسازی ساحل بود و ۸۷ درصد نوار ساحلی آزادسازی شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا