متهم شدن مشاوران ترامپ به “تبلیغ غیرقانونی” برای او در انتخابات ۲۰۲۰

براساس گزارش یک نهاد دولت آمریکا، ۱۳ تن از مشاوران ارشد وقت دولت ترامپ، رهبر سابق کاخ سفید، با نقض قانونی که مبارزات سیاسی کارکنان دولت را محدود می‌کرد، موجب شدند تا «تشکیلات انتخاباتی با پول مالیات‌دهندگان» در کاخ سفید ایجاد شود. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر بازپرس ویژه آمریکا (او.اس.سی)

کد خبر : 6396
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 10:19
متهم شدن مشاوران ترامپ به “تبلیغ غیرقانونی” برای او در انتخابات ۲۰۲۰

براساس گزارش یک نهاد دولت آمریکا، ۱۳ تن از مشاوران ارشد وقت دولت ترامپ، رهبر سابق کاخ سفید، با نقض قانونی که مبارزات سیاسی کارکنان دولت را محدود می‌کرد، موجب شدند تا «تشکیلات انتخاباتی با پول مالیات‌دهندگان» در کاخ سفید ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر بازپرس ویژه آمریکا (او.اس.سی) در گزارشی ۶۵ صفحه‌ای مواردی از اقدام مشاوران ترامپ از جمله جارد کوشنر و کلیان کانوی ذکر کرد که از اختیارات رسمی خودشان برای تبلیغ کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به نفع ترامپ استفاده کردند.

کوشنر، داماد ترامپ است که در آن زمان به همراه خانم کانوی مشاور ارشد دولت او بود. سخنگوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا هنوز واکنشی به این گزارش نداشته است.

براساس این گزارش، تنبیه این مقام‌های سابق دولت وقت ترامپ دیگر ممکن نیست زیرا آنها دیگر سمتی در اختیار ندارند، اما تاکید شد که این گزارش برای برجسته کردن چالش‌های اجرایی و جلوگیری از تخلفات آتی منتشر شده است.

دفتر بازپرس ویژه آمریکا همچنین در بیانیه‌ای گفت: در مجموع، این گزارش نتیجه‌گیری کرد که تخلفات مذکور نشان‌دهنده تمایل برخی از اعضای دولت ترامپ برای سوءاستفاده از قدرتشان در قوه مجریه برای تبلیغ انتخاب دوباره ترامپ در انتخابات است و همچنین محدودیت‌های قدرت اجرایی او.اس.سی را نشان می‌دهد.

در این گزارش همچنین آمده است: این ناکامی در رسیدگی و اعمال انضباط، شرایط را برای آنچه به نظر می‌رسید یک تشکیلات کارزار انتخاباتی با بودجه مالیات‌دهندگان آمریکایی در رده‌های بالای قوه مجریه باشد، ایجاد کرد.

او.اس.سی یک دیده‌بان فدرال مستقل درون دولت آمریکاست که درباره نقض‌های «قانون هَچ» که مشارکت سیاسی و سخنرانی کارکنان فدرال را محدود می‌کند، تحقیقات انجام می‌دهد. این قانون نامش را از کارل هچ، سناتور پیشنهادکننده آن گرفته است. این قانون در واکنش به اقدام کارکنان دولت به انجام فعالیت‌های جناحی سیاسی در زمان دولت فرانکلین روزولت به تصویب رسید.

گزارش اخیر نقطه اوج تحقیقاتی بود که حین ریاست ترامپ در کاخ سفید آغاز شد و به دنبال تصمیم او برای برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در ۲۰۲۰ درون کاخ سفید به جریان افتاد.

این تحقیقات همچنین فاش کرد که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه پیشین و چاد وولف، وزیر امنیت داخلی پیشین آمریکا، هر دو قانون هَچ را با حضور در کنواسیون سیاسی نقض کرده بودند. دفتر حقوقی وولف و کمیته اقدام سیاسی پامپئو هنوز واکنشی به این گزارش نداشتند.

براساس این گزارش، بسیاری از مشاوران دوره ترامپ شامل جارد کوشنر، کلیان کانوی و مارک میدوز، رئیس کارکنان سابق کاخ سفید با انتقاد از کمپین جو بایدن حین مصاحبه با رسانه‌ها قانون مذکور را نقض کردند. سخنگوی کوشنر و میدوز هم هنوز واکنشی به این گزارش نشان ندادند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود