نگرانی نماینده مجلس از فشار گرانی ؛ راه کنترل گرانی، حذف ارز ترجیحی از کالاهای اساسی نیست

غلامرضا نوری قزلجه در نطق میان دستور گفت: در طول قرن‌ها روحانیت اصیل و مرجعیت همواره صدای ملت بوده و هستند و در عصر حاضر و به برکت انقلاب اسلامی، مرجعیت به عنوان ولایت فقیه نمود عینی یافته است.بنابراین ولایت فقیه جدای از مرجعیت نیست و جداسازی آن جفا به ولایت فقیه است.

صدا وسیما جلسات کمیسیون حمایت از کاربران فضای مجازی را زنده پوشش دهد

وی افزود: مرجعیت بیدار و مسئولیت‌پذیر عصر ما در کنار ولایت و امت بوده و به عنوان دغدغه‌مندان دین و دنیای مردم و برای سعادتمندی آنها، همواره مصلحت امت را رهنمون و گوشزد می‌کنند و شخصی بزرگوار و کم‌نظیری چون آیت الله صافی گلپایگانی که حضرت امام وصیتنامه سیاسی – الهی خود را در اختیار ایشان قرار دادند، از جمله این مراجع عظیم‌الشان هستند.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اظهار کرد: وقتی قانون اساسی فاخرمان را ورق می‌زنیم، هر یک از کلمات آن، دریچه‌ای بر مناظر پرافتخار و تلاش خستگی‌ناپذیر ملت ایران برای دستیابی به یک میثاق ملی و یک قانون اساسی با کوله باری از آزمون‌ها و  یادآور جانفشانی‌ها و خون‌های ریخته شده و پایمردی های بی شمار است. به گذشتگانمان افتخار می‌کنیم که اولین ملتی بودیم که در منطقه خاورمیانه به دنبال قانون اساسی بودیم و به آن دست یافته ایم و بعد از انقلاب آن را غنی تر و قابل اتکاتر کرده ایم و اکنون مسئولیت سنگین رعایت آن را برعهده داریم. 

نوری قزلجه افزود: گر بخواهیم میثاق ملی را در یک جمله خلاصه کنیم، آزادی و حاکمیت اراده ملت به امور جامعه خویش است و در این جاست که اراده ملت در مجلس متجلی می‌شود و برای همین مجلس در راس امور قرار گرفته و منشاء همه قدرت‌ها در کشور است. پس نه شخص و نماینده و نه ساختار این مجلس، بلکه تجلی اراده ملت در راس امور است.

عضو کمیسیون کشاورزی اظهار کرد: تصمیمات و قانونگذاری ما باید الزاما در چارچوب اراده ملت و آزادی‌های مدنظر ملت یا همان اصطلاح پارلمانی آن با رعایت اصول قانون اساسی بوده و شکل‌گیری و فعالیت آن باید کاملا مبتنی بر اراده ملت باشد و اگر برخلاف آن عمل شود و بخواهد اراده ملت از آزادی‌هایش را محدود کند چنین تصمیماتی در محکمه ملت مردود خواهد بود.

 وی تصریح کرد: بنابراین چه برای اقتصاد چه جمعیت یا فضای مجازی و انتخابات‌ها و هر چیز دیگر بخواهیم قانون بنویسیم، حتما باید روح قانون اساسی را که تجلی اراده ملت است در همه حال مراعات کنیم.

نوی قزلجه در بخش دیگری از سخنانش گفت: فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی همه باید کمک کنیم این دولت جدید موفق شود. بی تردید بهره‌گیری از نیروی انسانی شایسته و توانمند و تجربه مدیران موجود به دولت کمک می‌کند.

نماینده مردم بستان‌ آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه می‌دانیم کشور در شرایط حساسی قرار دارد و ضربه‌های دولت آمریکا به اقتصاد ایران در سال‌های اخیر، اوج دشمنی با ملت ایران بود، رهبر انقلاب فرمودند که تحریم‌های ترامپ جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران است و همچنان ادامه دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگر چه مسئولان و ملت سال‌هاست که مقاومت می‌کنند و دولت آمریکا را ناکام گذاشتند اما همه باید تلاش و تدبیر کنیم زودتر و به هر نحو ممکن این فشار سنگین و ظالمانه در حوزه اقتصاد و گرانی و تورم را از دوش مردم مقاوم و صبور ایران برداریم.

وی اضافه کرد: باید بپذیریم تحریم‌ها بر اقتصاد کشور اثر داشته حتی اگر اثرش ۳۰ درصد باشد باز در حوزه اقتصاد مقدار قابل توجه و اثرگذاری است. در مدت کوتاهی ارزش پول ملی بیش از دو برابر کاهش یافته و  قدرت خرید مردم نصف شد اگر چه مسئولان شرمنده نجابت مردم و مقاومت آنها هستند ولی راه جبران آن قطعا حذف ارز ترجیحی از کالاهای اساسی و افزودن بر بار فشار بر اقشار ضعیف جامعه نیست.

نوری قزلجه گفت: از نظر کارشناسان و دلسوزان باید بهره جست و تصمیمات شجاعانه و جسورانه گرفت و با سیاست ورزی توام با حکمت و حفظ اقتدار و عزت ملی و با تمام قوا در پی چاره اساسی بود.

 وی از صدا و سیما خواست تا براساس ظرفیت ایجاد شده در آیین‌نامه داخلی کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی، نسبت به پوشش مستقیم این کمیسیون به عنوان یک مطالبه عمومی اقدام کنند.

نماینده مردم بستان‌آباد با تشکر از مسئولان قبلی و فعلی در برق‌رسانی و گاز رسانی و پروژه‌های راهداری در این منطقه و پیرو مطالبه فوری از رییس‌جمهوری، از وزیر نیرو خواست تا برای رفع بحران آب شرب و صنعت بستان آباد نسبت به اجرای انتقال آب از سد کنگان اقدام کند. از وزیر راه هم خواست تا نسبت به اتمام چهار خطه کردن مسیر پرترافیک تبریز بستان‌آباد میانه و از وزیر ارتباطات خواست تا برای تکمیل پوشش اینترنت در روستاهای بستان آباد اقدامات عاجل به عمل بیاورد.

23216

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا