وکلای ترامپ: دادگاه حق ندارد به دنبال اظهارنامه‌های مالیاتی رییس جمهور سابق باشد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وکلای ترامپ روز گذشته پس از حدود ۳ ساعت مشاجره در جلسه دادگاه با موضوع بررسی سوابق تجاری و مالی ترامپ و بررسی اظهارنامه‌های مالیاتی وی در نهایت اعلام کردند: ریچارد نیل، قاضی فدرال از ایالت ماساچوست حق ندارد به دنبال چگونگی بازپرداخت مالیات‌ها و نحوه حسابرسی رییس جمهور سابق باشد.

این وکلا اعلام کردند: این بررسی‌ها صرفاً بهانه‌ای برای یک کنجکاوی شرم آور است.

دادگاه فدرال نیز در واکنش به این اظهارات وکلای ترامپ اعلام کرد: دادگاه‌های فدرال همگی به وظایف خود عمل می‌کنند و هیچ کسی نمی‌تواند قانون اساسی را به آنها تذکر دهد.

داگلاس لتر، نماینده کمیته بررسی سوابق مالی ترامپ در دادگاه فدرال در این باره گفت: کمیته بازرسی دلایل موجهی برای بررسی سوابق مالی رییس جمهور سابق دارد. ما باید بدانیم که اقدامات ترامپ مطابق قانون بوده یا خیر.

این کمیته دادگاه فدرال در زمان ریاست جمهوری ترامپ از وزارت خزانه داری به دلیل عدم تحویل اظهارنامه‌های مالیاتی رییس جمهور سابق شکایت کرده بود.

مقامات قضایی آمریکا می‌گویند مدارکی در دست است که نشان می‌دهد دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود با سوءاستفاده از قدرت و ارتباطات خود در پرداخت مالیات تخلف‌های گسترده مرتکب شده است.

ترامپ تا به حال تمامی اتهامات در زمینه تخلفات مالی و فرار‌های مالیاتی خود را رد کرده است.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا