ویژه برنامه های هفته کتاب تشریح شد/ کتاب، فضای مجازی و دلتنگی

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس صبح چهارشنبه در نشستی خبری با حضور اصحاب فرهنگ و رسانه به تشریح برنامه‌های که قرار است در هفته کتاب اجرایی شود پرداخت.

صابر سهرابی، گفت: در راستای گرامی داشت هفته کتاب و کتاب خوانی ٣٢ برنامه مشترک میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: شیراز به عنوان پایتخت کتاب برای دومین سال پیاپی انتخاب شد اما در این میان به علت شیوع کرونا امکان برگزاری برنامه‌های که در این راستا تدارک دیده شده بود وجود نداشت و این موضوع موجب شد تا با استفاده از فضای مجازی فعالیت‌ها اجرایی گردد.

سهرابی از رونمایی ٢٩ عنوان کتاب در هفته کتاب در استان فارس خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: یکی از برنامه‌های که قرار است در طول هفته کتاب در فارس اجرایی شود تجلیل از فعالین صنعت کتاب بوده که مقرر شده تا افرادی که در طول دهه ٩٠ تا سال ١۴٠٠ در این بخش فعالیت داشتند مورد تکریم قرار بگیرند.

سهرابی با اشاره به اینکه در روز ۳۰ آبان ماه تجلیل از چاپخانه‌هایی که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند را در آرامگاه سعدی شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: تجلیل از نویسندگان پیشکسوت که در دهه ۹۰ تا ۱۴۰۰ فعالیت کردند، را خواهیم داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در رابطه با پایتختی کتاب برای سال آینده هم گفت: موضوع ترویج کتاب و کتابخوانی باید ادامه داشته باشد، امسال هم نامزدهایی برای پایتختی کتاب داشتیم که نامزد جدی امسال از استان فارس، شهرستان «اوز» است و این شهرستان توانسته جز پنج شهر نهایی قرار گیرد.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب نیز تصریح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا تجاری برگزاری نمایشگاه کتاب را به هیچیک از استان‌های کشور به علت استقبال قابل توجه مردم نداده است و فارس نیز نتوانست این مشکل را برطرف کند.

سهرابی با اشاره به سفر رئیس جمهور به فارس، افزود: در طول سفر رئیس جمهور به فارس شاهد بازدید از کارخانه کاغذ سازی زاگرس بودیم که این کارخانه اگر به بهره برداری برسد شاهد خواهیم بود که ۴٠ درصد از نیاز کاغذ کشور توسط استاد فارس تأمین می‌شود اما تاکنون که این طرح به سرانجام نرسیده است.

اجرای ١١١٣ برنامه در هفته کتاب

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: در راستای گرامی داشت هفته کتاب توسط این دستگاه، یک هزار و ١١٣ برنامه طراحی و اجرایی خواهد شد.

روح الله منوچهری در این نشست خبری بیان کرد: بیش از ٢۴٧ کتابخانه عمومی در استان فارس وجود دارد و برای افزایش غنای فرهنگی در این بخش آموزش‌های مختلفی برای فعالین این حوزه در نظر گرفته و اجرایی شد.

وی افزود: در طول هفته کتاب مقرر شده تا ١۵٩ مسالقه، ٣٢ رونمایی از کتاب، ٣٧ نشست نقد و بررسی، ٣۴ محفل ادبی، ٢٣ محفل قرآنی و ٣٢ کارگاه آموزشی در فارس اجرایی شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا