پسر ولیعهد انگلیس از قبل درباره شورش کنگره آمریکا هشدار داده بود

پسر کوچک ولیعهد انگلیس گفت که قبل از شورش‌ کنگره آمریکا در ۶ ژانویه، به مدیر اجرایی توییتر هشدار داده بود که از این رسانه اجتماعی برای ایجاد ناآرامی‌های سیاسی در واشنگتن استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شاهزاده هری، پسر ولیعهد انگلیس این اظهارات را در جمع هیئتی آنلاین درباره “اطلاعات نادرست” در کالیفرنیا بیان کرد. او گفت که نگرانی‌های خود را یک روز قبل از شورش کنگره، از طریق ایمیل به جک دورسی، مدیر عامل توییتر اعلام کرد.

هری در انجمن فناوری “ری:وایِرد” (RE:WIRED) گفت: جک و من قبل از ۶ ژانویه به یکدیگر ایمیل می‌فرستادیم و به او هشدار دادم که پلتفرم او اجازه می‌دهد کودتا انجام شود. آن ایمیل یک روز قبل از آن حادثه فرستاده شد و بعد، آن اتفاق افتاد و از آن زمان دیگر خبری از او ندارم.

رسانه‌های اجتماعی به دلیل کم‌کاری برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و محتوای تحریک‌آمیز، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند که تنها یکی از نمونه‌های آن حمله به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیان دونالد ترامپ است. فناوری‌های بزرگ به طور کلی متهم شده‌اند که رشد و سود را بر امنیت عمومی ترجیح می‌دهند.

هری همچنین سایر رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک را به گمراه کردن “میلیاردها نفر” با اطلاعات نادرست درباره کرونا و تغییرات آب و هوایی متهم کرد. او همچنین یوتیوب را هدف قرار داد و گفت که بسیاری از ویدیوهای انتشار اطلاعات نادرست کرونا، علی‌رغم نقض خط‌مشی‌های این سایت، هنوز بر روی سایت و قابل مشاهده هستند.

او گفت، بدتر از آن، این است که این ویدیوها، از طریق ابزار توصیه ویدیو در الگوریتم خود یوتیوب، در مقابل آنچه که کاربر واقعاً به دنبال آن بوده، به کاربران پیشنهاد شده است. هری گفت، این نشان می‌دهد که می‌شد جلوی آن را گرفت، اما آن‌ها نمیخواستند آن را متوقف کنند زیرا این کار بر روی درآمد آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

هری و همسرش مگان که در اوایل سال ۲۰۲۰ اعلام کردند از وظایف سلطنتی کناره‌گیری و به آمریکای شمالی نقل مکان می‌کنند، عملکرد رسانه‌های انگلیس را “نفوذی غیرقابل تحمل و دارای نگرش‌های نژادپرستانه” دانستند.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا