کوبا آمریکا را عامل بی ثباتی در این کشور دانست

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا روز چهارشنبه گفت که هاوانا اجازه نخواهد داد خصومت مداوم دولت ایالات متحده، تلاش های شدید و مداوم آن باعث ایجاد شرایط بی ثبات داخلی و دگرگونی آرامش و امنیت شهروندان شود. همزمان با طرح دولت برای بازگشایی بخش گردشگری و مدارس پس از ماه‌ها

کد خبر : 6935
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 2:07
کوبا آمریکا را عامل بی ثباتی در این کشور دانست

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا روز چهارشنبه گفت که هاوانا اجازه نخواهد داد خصومت مداوم دولت ایالات متحده، تلاش های شدید و مداوم آن باعث ایجاد شرایط بی ثبات داخلی و دگرگونی آرامش و امنیت شهروندان شود.

همزمان با طرح دولت برای بازگشایی بخش گردشگری و مدارس پس از ماه‌ها شرایط دشوار کرونایی، دوشنبه آینده مخالفان دولت کوبا برگزاری تجمع‌های اعتراضی را برنامه ریزی کردند.

ماه گذشته دولت کوبا درخواست مخالفان برای برگزاری اعتراض را رد کرد و گفت که راهپیمایی یک حرکت تحریک آمیز تحت حمایت آمریکا با هدف تغییر حکومت است.

تابستان امسال مردم کوبا برای اعتراض به وضع معیشتی و نبود آزادی در به خیابان‌های آمده بودند.

وزیر خارجه کوبا اعلام کرد که ۲۹ بیانیه از سوی دولت آمریکا و شخصیت‌های تاثیرگذار در کنگره این کشور از روز ۲۲ سپتامبر منتشر شد که همه با هدف ترغیب، هدایت و تحریک اقدامات بی ثبات کننده در کوبا بوده است.

دفتر دادستان عمومی کوبا به برگزارکنندگان تظاهرات درباره پیامدهای کیفری این مساله در صورت اجرای برنامه‌هایشان هشدار داد.

تظاهرات جدید در کوبا به دنبال اعتراض های ضد دولتی بی سابقه در ۱۱ ژوئیه بود که در ۵۰ شهر این کشور برگزار گردید. در نتیجه این اعتراض‌ها یک نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

برچسب ها :

ناموجود