کوبا فیسبوک را به کمک به مخالفان متهم کرد

دولت کوبا تهدید کرد از فیسبوک شکایت می‌کند و مدعی شد که این رسانه اجتماعی به جنبش مخالفان در این کشور کمونیست کمک کرده است و به گروه‌ها اجازه می‌دهد تا حضور گسترده در این جزیره را قبل از اعتراضات برنامه‌ریزی شده برای ۱۵ نوامبر شبیه‌سازی کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،

کد خبر : 7081
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 11:02
کوبا فیسبوک را به کمک به مخالفان متهم کرد

دولت کوبا تهدید کرد از فیسبوک شکایت می‌کند و مدعی شد که این رسانه اجتماعی به جنبش مخالفان در این کشور کمونیست کمک کرده است و به گروه‌ها اجازه می‌دهد تا حضور گسترده در این جزیره را قبل از اعتراضات برنامه‌ریزی شده برای ۱۵ نوامبر شبیه‌سازی کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مخالفان کوبایی ماه سپتامبر به دنبال اعتراضات گسترده در این جزیره در ماه ژوئیه، درخواست مجوز برای برگزاری “راهپیمایی مدنی برای تغییر” در اواسط نوامبر کردند. مقامات کوبا ماه گذشته این درخواست را رد کردند و مدعی شدند که معترضان به دنبال سرنگونی دولت بودند.

برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا در جمع گروهی از دیپلمات‌های خارجی در هاوانا گفت: مخالفان سازمان‌دهی شده در گروه‌های فیسبوک، سیاست‌های خود این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را نقض کرده‌اند، الگوریتم‌ها را تغییر داده‌اند، مکانیسم مکان‌یابی جغرافیایی را برای شبیه‌سازی حضور گسترده مردم در کوبا در حساب‌هایی که در خارج از کشور ما و اساساً در فلوریدا و قلمرو ایالات متحده ساکن هستند، تغییر داده‌اند.

رودریگز گفت این رفتارها ناقض قوانین آمریکا و قوانین بین‌المللی است. او تاکید کرد: همانطور که قبلاً هم اتفاق افتاده است، می‌توان با پیگیری دقیق قوانین، از فیسبوک به دلیل این اقدامات علیه کوبا شکایت کرد.

فیسبوک که اخیراً نام شرکت خود را به متا تغییر داده است، بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداد. «یونیور گارسیا» رهبر مخالفان کوبایی هم که حمایت از تظاهرات ۱۵ نوامبر را در یک گروه فیسبوکی به نام Archilpielago سازماندهی کرده است، هم اظهار نظری نکرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود