افزایش قیمت سوخت در برزیل

شرکت شبه دولتی «پتروبراس» برزیل از افزایش قیمت سوخت در این کشور خبر داد؛ مسأله‌ای که طبق اعلام رسانه ها، خشم «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل را نیز نیز برانگیخت. طبق گزارش آر تی، شرکت پتروبراس (Petrobras)، از بزرگترین شرکت‌های نفتی در آمریکای لاتین گفته است از امروز (شنبه) قیمت بنزین را را به میزان

کد خبر : 39908
تاریخ انتشار : شنبه 18 ژوئن 2022 - 19:30
افزایش قیمت سوخت در برزیل

شرکت شبه دولتی «پتروبراس» برزیل از افزایش قیمت سوخت در این کشور خبر داد؛ مسأله‌ای که طبق اعلام رسانه ها، خشم «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل را نیز نیز برانگیخت.

طبق گزارش آر تی، شرکت پتروبراس (Petrobras)، از بزرگترین شرکت‌های نفتی در آمریکای لاتین گفته است از امروز (شنبه) قیمت بنزین را را به میزان ۵.۱۸ درصد و گازوئیل را به میزان ۱۴.۲۶ درصد افزایش می‌دهد.

این شرکت همچنین تلاش کرده است تا افزایش قیمت سوخت را به جنگ اوکراین و افزایش قیمت نفت در جهان مرتبط سازد. بر اساس آمار‌های رسمی، قیمت سوخت در برزیل سال گذشته نیز ۳۳ درصد افزایش داشت.

افزایش قیمت‌ها و به خصوص مواد غذایی و سوخت، نقطه ضعفی در کارنامه رئیس جمهور برزیل محسوب می‌شود. رئیس جمهور برزیل با انتقاد از این شرکت، گفته است این مسأله می‌تواند برزیل را در هرج و مرج فرو ببرد.

این در حالی است که افزایش بی سابقه قیمت سوخت و تشدید تورم در آمریکا نیز این کشور را با رکودی جدید مواجه ساخته و سبب شده تا بایدن، انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه ببرد.

برچسب ها :

ناموجود