لهستان: با جنگ از نوعی جدید در مرز بلاروس مواجه هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر لهستان در سخنانی در پارلمان این کشور مدعی مواجهه با جنگ جدید در مرزهای این کشور با بلاروس شد. «ماتیوس موراوتسکی» گفت: ما یقین داریم که عملیات جاری در مرزهای شرقی لهستان با بلاروس بخشی از یک عملیات بزرگ است. وی افزود: این یک هجمه

کد خبر : 6205
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 6:47
لهستان: با جنگ از نوعی جدید در مرز بلاروس مواجه هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر لهستان در سخنانی در پارلمان این کشور مدعی مواجهه با جنگ جدید در مرزهای این کشور با بلاروس شد.

«ماتیوس موراوتسکی» گفت: ما یقین داریم که عملیات جاری در مرزهای شرقی لهستان با بلاروس بخشی از یک عملیات بزرگ است.

وی افزود: این یک هجمه هماهنگ شده تمام عیار است و دارای ماهیت جنگ از نوعی جدید است.

نخست وزیر لهستان در جلسه پارلمان این کشور ادامه داد: سلاحی که در این جنگ و به صورت فعال مورد استفاده قرار می گیرد گمراه سازی است که شوروی در گذشته در آن مهارت داشت اما الان روس ها جای آن را گرفته اند.

گفتنی است که مرز بلاروس و لهستان شاهد صحنه تلخ رویارویی ارتش لهستان با پناهجویانی است که پای پیاده راه اروپای غربی را در پیش گرفته اند.

عاون وزارت کشور لهستان از استقرار ۱۲ هزار نیروی نظامی، چهار هزار گارد مرزی، یک هزار و ۵۰۰ پلیس از جمله ۲۵۰ نیروی واحد مبارزه با تروریسم در مرز مشترک با بلاروس خبر داد.

این راهکار جدید ورشو برای مقابله با سیل پناهجویانی است که می خواهند در ادامه مسیر مهاجرت به اروپای غربی، از خاک لهستان عبور کنند.

کمیسیون اروپا و دولت ورشو مدعی هستند که موج مهاجرت به تحریک دولت مینسک و به عنوان یکی از ابزارهای جنگ ترکیبی استفاده می‌شود تا واکنشی باشد به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس. این درحالی است که بلاروس چنین ادعایی را رد می‌کند.

لهستان در مواجهه با سیل مهاجران، حالت اضطراری اعلام کرده و قرار است مرز مشترک با بلاروس را دیوارکشی کند.

علاوه بر این، پارلمان لهستان مصوبه‌ای را تائید کرده که به گفته فعالان حقوق بشر به منزله نقض قوانین بین المللی در قبال پناهجویان است. گزارش‌ها حاکی از آن است که سیل مهاجرت به شرق آلمان هم موجب نگرانی در گارد مرزی این کشور شده است.

برچسب ها :

ناموجود