مانع مذاکرات وین، موضع آمریکا است

عضو تیم مذاکره کننده ایران در گفت‌وگو با الجزیره: به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مشاوران عضو هیئت مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در مصاحبه با الجزیره موضع آمریکا را مهمترین مانع در این مذاکرات توصیف کرد. این عضو هیئت مذاکره‌کننده ایران که الجزیره نامی از او نبرده است گفت: «هنوز هیچ نشانه‌ای از

کد خبر : 10510
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 دسامبر 2021 - 23:39
مانع مذاکرات وین، موضع آمریکا است

عضو تیم مذاکره کننده ایران در گفت‌وگو با الجزیره:

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مشاوران عضو هیئت مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در مصاحبه با الجزیره موضع آمریکا را مهمترین مانع در این مذاکرات توصیف کرد.

این عضو هیئت مذاکره‌کننده ایران که الجزیره نامی از او نبرده است گفت: «هنوز هیچ نشانه‌ای از انعطاف‌پذیری آمریکا مشاهده نکرده‌ایم.»

وی با اشاره به این‌که سیاست‌های فشار حداکثری که دولت بایدن مقابل ایران ادامه داده، شکست خورده است تصریح کرد: «مانع کنونی مقابل گفت‌وگوهای وین، موضع آمریکاست.»

این عضو هیئت مذاکرات ایران با انتقاد از برخی گزارش‌های غیرواقعی رسانه‌ای گفت: «جنگ رسانه‌ای پیش از ورود هیئت مذاکره‌کننده ایران به وین آغاز شد.»

این مقام ایرانی ادامه داد: «اروپایی‌ها طی مذاکرات به صورت منطقی رفتار کرده‌اند، اما آمریکا می‌خواهد که تحریم‌ها علیه ایران را باقی نگه دارد.»

وی در پایان گفت: «تا زمانی که توافق حاصل نشود نمی‌توانیم مباحث مطرح شده در آن را بازگو کنیم.»

ساعاتی پیش، رسانه صهیونیستی هاآرتص به نقل از مقام‌های دولت آمریکا مدعی شد که دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران پنج‌شنبه یا جمعه، ۱۱ یا ۱۲ آذرماه (فردا و پس‌فردا) خاتمه خواهد یافت.

هاآرتص نوشت، این مقام‌های آمریکایی همچنین اعلام کردند: «زمان دقیق پایان یافتن این مذاکرات بسته به پیشرفت مذاکرات دارد.»

دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در وین، دوشنبه هفته جاری برگزار شد. ۶ دورِ پیشین این مذاکرات تا تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری انجام شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود