مایکل جکسون در لباس کردی

آفتاب‌‌نیوز : مایکل جوزف جکسون (۲۹ اوت ۱۹۵۸ – ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹) خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی بود. آثار او در موسیقی در کنار زندگی شخصی‌اش او را به مدت چهار دهه به یکی از مشهورترین چهره‌های فرهنگ عامه‌ی جهان تبدیل کرد، به گونه‌ای که از وی به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های فرهنگی قرن بیستم نام

کد خبر : 148438
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 می 2023 - 17:50
مایکل جکسون در لباس کردی


آفتاب‌‌نیوز :

مایکل جوزف جکسون (۲۹ اوت ۱۹۵۸ – ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹) خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی بود. آثار او در موسیقی در کنار زندگی شخصی‌اش او را به مدت چهار دهه به یکی از مشهورترین چهره‌های فرهنگ عامه‌ی جهان تبدیل کرد، به گونه‌ای که از وی به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های فرهنگی قرن بیستم نام برده می‌شود.

او از ۵ سالگی وارد صنعت موسیقی شد و به مدت ۴۵ سال فعالیت کرد. جکسون، بیتلز و الویس پرسلی با اختلاف بسیار زیاد از دیگر هنرمندان، پرفروش‌ترین هنرمندان جهان هستند. در سال ۲۰۰۶ کتاب رکورد‌های جهانی گینس رکورد موفق‌ترین سرگرمی ساز و صحنه گردان تاریخ را به نام جکسون ثبت کرد.

جکسون در طول ۴۵ سال دوران فعالیت‌اش، ۱۰ آلبوم استودیویی منتشر کرد که ۵ آلبوم جزء پرفروش‌ترین آلبوم‌های جهان هستند. او تنها هنرمندی است که این تعداد آلبوم پرفروش دارد.

او در اواسط سال ۲۰۰۹ بر اثر تزریق بیش از حد داروی قوی بیهوشی پروپوفول توسط دکترش در سن ۵۰ سالگی درگذشت. پس از گذشت ۲ سال از مرگ جکسون، دکتر او به ۴ سال حبس در زندان به علت قتل غیرعمد جکسون محکوم شد. پس از گذشت بیش از یک دهه از مرگ مایکل جکسون، وی همچنان پردرآمدترین انسان مشهور درگذشته‌ی جهان بوده‌است. درآمد جکسون از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ دست کم دو میلیارد و چهارصد هزار دلار آمریکا برآورد شده‌است.

این روز‌ها فناوری جدید «هوش مصنوعی» در فضای مجازی سروصدای بسیاری به پا کرده است. به طوری که قابلیت‌های گسترده‌ای خود را در حوزه‌های مختلف به نمایش گذاشته است.

از خواندن آهنگ استاد شجریان با صدای بیلی آیلیش و تا پوشش لباس شخصیت‌های مهم جهان از جمله ایلان ماسک، آلبرت انیشتین و مایکل جکسون در لباس کردی.

عکس | مایکل جکسون در لباس کردی



منبع

برچسب ها :

ناموجود