مسکو: آمریکا از اتهام زنی به کشورها در مورد تغییرات اقلیمی دست بردارد

به گزارش ایرنا، زاخارووا در بیانیه ای که روز سه شنبه در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، خاطرنشان کرد: در اجلاس اقلیمی گلاسکو (کاپ ۲۶) سیاستمداران آمریکایی ازجمله باراک اوباما از روسیه بخاطر آنچه که ناکافی بودن تلاش ها در مبارزه با پیامدهای منفی تغییرات اقلیمی خواندند، انتقاد کردند.

وی افزود: موضع فدراسیون روسیه در مسائل تغییرات آب و هوایی برخلاف موضع آمریکا که به شرایط سیاسی بستگی دارد، مستمر است. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: تدابیری که در روسیه در رابطه با تغییرات اقلیمی و مقابله با این پدیده بکار گرفته می شود، مشخص و جامع و فراگیر است.

زاخارووا با بیان اینکه از شرکای آمریکایی انتظار گام های معین و نه درس دادن داریم، اظهار کرد: از آمریکا کشوری که دومین تولیدکننده گازهای گرمخانه ای در جهان است می خواهیم تا از اتهام زنی به هر کشور دیگر خودداری کرده و در عرصه جهانی برای مقابله با پیامدهای منفی تغییرات اقلیمی همکاری کند.   

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه هفته جاری از عدم حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین انتقاد کرده بود.

وی عدم حضور روسای جمهوری چین و روسیه در این اجلاس را “یک اشتباه بزرگ” خواند.

سران کشورهای جهان در کنار کارشناسان و فعالان زیست محیطی از روز (دوشنبه) در شهر گلاسکو گردهم آمده‌اند تا در چارچوب بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی گلاسکو (کاپ ۲۶) درباره ادامه حیات موافقتنامه زیست محیطی ۲۰۱۵ پاریس که در آن کشورها متعهد به کاهش دمای هوا شده‌اند بحث و تبادل نظر کنند.

 چین بزرگترین تولید کننده گاز دی اکسید کربن در جهان است و پس از آن ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد. روسیه نیز بعد از اتحادیه اروپا و هند پنجمین کشور بزرگ تولید کننده گاز دی اکسید کربن است

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا