نخست‌وزیر عراق: تجاوزات ترکیه به عراق باید متوقف شود

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، بر لزوم حل مشکل امنیتی و توقف حملات ترکیه به اراضی این کشور تأکید کرد و تصریح کرد که پرونده آب «موضعی شفاف» را می‌طلبد.

طبق گزارش المیادین، السودانی امروز سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت که عراق ۳ پرونده اعم از «امنیت، اقتصاد و آب» با ترکیه دارد.

نخست‌وزیر عراق با اشاره به این‌که پرونده آب فوریت دارد و نیازمند اتخاذ مواضع شفاف است، گفت: «در حال حاضر حجم مبادلات تجاری عراق و ترکیه ۲۰ میلیارد دلار است.»

وی درباره کشته شدن یک شهروند آمریکایی در بغداد نیز تصریح کرد: «این شهروند آمریکایی ۲ سال بود که در بغداد زندگی و در یک سازمان مدنی برای آموزش زبان انگلیسی کمک می‌کرد. زمان کشته شدن این شهروند آمریکایی در بغداد سؤال برانگیز است.»

السودانی به کسانی که می‌خواهند دولت را با پرونده امنیتی آزمایش کنند، هشدار داد و گفت: «این یک “آزمایش ناموفق” است. امنیت خط قرمز ماست.»

نخست‌وزیر عراق درباره پرونده‌های فساد در کشور با بیان این‌که دولت تصمیماتی اتخاذ کرده و تصمیمات دیگری نیز برای رسیدگی مسئولانه به فساد اتخاذ خواهد کرد، به تشکیل کمیته‌ای ذی‌صلاح برای پیگیری زمین‌هایی که بین افراد خاص و تقسیم شده است، اشاره و تأکید کرد که «آن را باز می‌گردانیم.»

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا