وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های حزب الله

رژیم صهیونیستی در ارزیابی‌های امنیتی خود به این نتیجه رسیده است که زرادخانه حزب الله بیش از صد هزار موشک متنوع دارد و احتمالا حزب الله موشک‌های خود را به موشک‌های نقطه زن تبدیل کرده است و در صورت وقوع جنگ، این حزب می‌تواند روزانه حدود ۱۵۰۰ موشک به فلسطین اشغالی شلیک کند که در

کد خبر : 39680
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 ژوئن 2022 - 4:46
وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های حزب الله

رژیم صهیونیستی در ارزیابی‌های امنیتی خود به این نتیجه رسیده است که زرادخانه حزب الله بیش از صد هزار موشک متنوع دارد و احتمالا حزب الله موشک‌های خود را به موشک‌های نقطه زن تبدیل کرده است و در صورت وقوع جنگ، این حزب می‌تواند روزانه حدود ۱۵۰۰ موشک به فلسطین اشغالی شلیک کند که در پی آن، روزانه حدود ۳۰۰ تن از شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست کشته خواهند شد.

روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی نوشت: از چند سال پیش، گزارش سالیانه امنیتی اسرائیل تاکید می‌کند ایران در رتبه نخست فهرست طرف‌هایی قرار دارد که رژیم اشغالگر را تهدید می‌کند و تهدید موجودیتی برای این رژیم محسوب می‌شود. حزب الله لبنان هم در رتبه دوم قرار دارد و از نظر اسرائیل، این حزب تهدید راهبردی خطرناک برای تل آویو محسوب می‌شود. بر اساس ارزیابی اسرائیل، گروه‌های مقاومت و به طور خاص جنبش حماس در رتبه سوم فهرست تهدید‌ها علیه رژیم اشغالگر قرار گرفته اند.

پس از پایان رزمایش‌های گسترده و یک ماهه رژیم اشغالگر، نگرانی‌های این رژیم درباره توانمندی‌های موشکی حزب الله لبنان که ممکن است در آینده در هر جنگی از آن‌ها استفاده کند، همچنان ادامه دارد.

گزارش روزنامه عبری زبان معاریو تاکید می‌کند خطرات ویرانگر زرادخانه موشکی حزب الله در هر نوع رویارویی احتمالی علیه جبهه داخلی اسرائیل تشدید شده است و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در آستانه جنگ دوم لبنان، حزب الله حدود ۱۵ هزار موشک در اختیار داشت و حدود چهار هزار موشک به سمت شمال اسرائیل شلیک کرد. این در حالی است که بر اساس ارزیابی برخی مسئولان امنیتی اسرائیل، حزب الله اکنون بیش از صد هزار موشک در اختیار دارد؛ و تل آویو نگران است که حزب الله موشک‌های خود را به موشک‌های نقطه زن تبدیل کند.

بر اساس این روزنامه، بیشتر موشک‌های زمین به زمین حزب الله از موشک‌های کاتیوشا ساخت روسیه است و بر اساس پایگاه میسایل تریت «Missile Threat» این موشک‌ها دارای کلاهک جنگی در حد ۲۰ کیلوگرم هستند که برد آن‌ها به ۴۰ کیلومتر می‌رسد.

ارزیابی برخی کارشناسان غربی به این شکل است که قدرت موشکی حزب الله در بیشتر موارد متکی به کاتیوشا است. گزارشی که در آستانه جنگ دوم لبنان منتشر شد، فاش کرد حزب الله تا آن زمان بین هفت تا هشت هزار موشک در اختیار داشت.

روزنامه معاریو در ادامه به سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در فوریه گذشته اشاره کرد. دبیر کل حزب الله در آن، با تاکید بر توان این حزب برای تبدیل هزاران موشک به موشک‌های نقطه زن، گفت: «دشمن اسرائیلی تلاش می‌کند با هدف قرار دادن محموله‌های باری در سوریه، جلوی رسیدن تسلیحات به لبنان را بگیرد. ما این توان را داریم که موشک‌های خود را به موشک‌های نقطه زن تبدیل کنیم و این کار را از چند سال پیش انجام داده ایم.»

این روزنامه افزود دوازدهم ژوئیه، ۱۶ سال از جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ می‌گذرد. از آن زمان، مرز‌های شمالی رژیم اشغالگر عرصه برخی حوادث امنیتی بود؛ اما تقریبا آرام بوده است. با این حال، امکان انفجاری شدن دوباره اوضاع وجود دارد.

برخی رسانه‌های عبری زبان تصاویر ویدیوئی را که ستاد اطلاع رسانی مرکزی جنگ وابسته به مقاومت لبنان ژوئن ۲۰۲۰ درباره مختصات برخی مواضع مهم رژیم اشغالگر پخش کرد، منتشر کردند. یکی از روزنامه‌های عبری در این خصوص نوشت حزب الله به خوبی از جنگ روانی آگاه است و در تکمیل پروژه موشک‌های نقطه زن موفقیت آمیز عمل کرد.

رأی الیوم در پایان نوشت: به نظر می‌رسد هدف حزب الله از انتشار این ویدیو، اعلام پایان موفقیت آمیز پروژه موشک‌های نقطه زن بوده است. بر این اساس، توانایی نظامی حزب الله موجب ترس و وحشت روزافزون صهیونیست‌ها خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود