پیگیر ۲۴ ساعته شدن تردد زوار از مرز «خسروی» هستیم

آفتاب‌‌نیوز : احمد وحیدی وزیر کشور امروز در بازدید از مرز بین‌المللی خسروی و پایانه منذریه عراق در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای بررسی آمادگی‌ها برای تردد زوار اربعین حسینی از مرز خسروی بازدیدی انجام شد. وی با اشاره به تردد حجم عظیمی از زائرین حسینی طی سال گذشته از این مرز، گفت: امسال

کد خبر : 148184
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 می 2023 - 19:57
پیگیر ۲۴ ساعته شدن تردد زوار از مرز «خسروی» هستیم


آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور امروز در بازدید از مرز بین‌المللی خسروی و پایانه منذریه عراق در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای بررسی آمادگی‌ها برای تردد زوار اربعین حسینی از مرز خسروی بازدیدی انجام شد.

وی با اشاره به تردد حجم عظیمی از زائرین حسینی طی سال گذشته از این مرز، گفت: امسال هم بخش قابل توجهی از زوار می‌توانند با عبور از این مرز، عازم عتبات عالیات شوند.

وزیر کشور اضافه کرد: در مرز منذریه هم تا جایی که لازم باشد برای ارائه خدمات بهتر به زوار، به دوستان عراقی کمک خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرز خسروی از ابتدا مرز رسمی بوده و چند سالی به خاطر مسائل امنیتی در عراق، بسته بود. اکنون زیرساخت‌های خوبی در مرز خسروی فراهم شده و حتما یک مرز بسیار خوب برای انتقال زوار است.

وحیدی اظهار کرد: نقاط ترددی از داخل مرز ایران به عراق افزایش خواهیم داد تا زوار برای عبور کمتر معطل شوند. همچنین در این سفر زیرساخت‌های اسکان، رفاهی، فضاهای‌سرپوشیده و… را بررسی خواهیم کرد و کم‌کاستی‌ها جبران خواهد شد.

وحیدی به اظهار آمادگی طرف عراقی برای پذیرش زوار از مرز خسروی اشاره‌ای داشت و افزود: امسال در این مرز با فراهم کردن شرایط بسیار خوبی در مقایسه با سال گذشته، می‌توانیم بیش از ۱۰۰ هزار زائر در روز عبور دهیم البته باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های صورت گیرد.

وی در خصوص فعالیت شبانه‌روز مرز خسروی در ایام اربعین، گفت: پیگیر ۲۴ ساعته شدن شدن تردد زوار از مرز هستیم، این موضوع باید به لحاظ امنیتی به موافقت طرف عراقی برسد. در نشستی که در تهران داشتیم موضوع مطرح شد و در صورت تضمین امنیت از سوی طرف عراقی، ما نیز استقبال خواهیم کرد.

وحیدی: پیگیر ۲۴ ساعته شدن تردد زوار از مرز «خسروی» هستیم



منبع

برچسب ها :

ناموجود