چین: معترضین فریب خوردگانی هستند که از کشور‌های خارجی خط می‌گیرند

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین برهم زدن نظم عمومی این کشور توسط چندصدنفر از فریب خوردگان را غیرقابل قبول خواند و عنوان کرد: ما حق اعتراض برای شهروندانمان را محترم می‌شماریم، ولی از آن‌ها درخواست می‌کنیم که از کشاندن اعتراضات به خیابان‌ها پرهیز کنند و به خانه هایشان برگردند.

او تاکید کرد: می‌توانیم در مورد مشکلات باهم گفتگو کنیم و کشور‌های متخاصم غربی و برخی همسایگان توانایی منحرف کردن ما از مسیر پیشرفت را ندارند. این کشور‌ها با مشاهده پیشرفت‌های سریع کشورمان، قصد دارند با چنین فعالیت‌هایی چین بزرگ و قدرتمند را دچار آشوب کنند.

در اقدامی کم سابقه گروهی از مردم چین در اعتراض به سیاست‌های سخت گیرانه کرونایی دولت چین در برخی شهر‌های این کشور دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات به بهانه یک آتش سوزی آپارتمانی روز پنج شنبه گذشته در شهر ارومچی در منطقه «سین کیانگ» چین که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر و مجروح شدن ۹ نفر شد، آغاز شده است.

ویدئویی از این آتش سوزی در فضای مجازی چین منتشر شده که نشان می‌دهد اقدامات قرنطینه‌ای دولت، رسیدن آتش نشان‌ها به محل حریق را به تاخیر انداخته و این مساله منجر به مرگ ۱۰ نفر و مجروح شدن ۹ تن دیگر انجامیده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا