کرملین تحریم‌های آمریکا را غیرقانونی و اشتباه خواند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲ را محکوم کرده و آن‌ها را در ادامه سیاست‌های تحریمی واشنگتن می‌داند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) در گفتگو با خبرنگاران گفت: «تحریم‌های نورد استریم در ادامه سیاست‌های تحریمی [آمریکا] هستند که واشنگتن با یک لجاجت از رها کردن آن‌ها سر باز می‌زند … قطعا این چیزی است که ما نسبت به آن نگرش منفی داریم و درباره آن بیش از یک بار صحبت کرده ایم. اما همچنان آن را غیرقانونی و اشتباه می‌دانیم».

روز گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن یک شرکت و دو کشتی را که با پروژه نورد استریم ۲ در ارتباط هستند، تحریم کرده است.

از سوی دیگر، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن نیز این تحریم‌ها را غیرقابل قبول دانست و گفت واشنگتن در تلاش است تا گفت‌وگو‌ها با مسکو را از طریق ابزار تحریم و اعمال فشار از سر بگیرد.

آنتونوف معتقد است آمریکا در حال پیچیده کردن همکاری‌های انرژی روسیه و اروپاست و از سوی دیگر از این کشور می‌خواهد تا عرضه انرژی به اروپا را افزایش دهد.

گفتنی است، پروژه نورد استریم ۲ احداث دو خط لوله برای صادرات ۵۵ میلیون متر مکعب گاز در سال از روسیه به آلمان است. این پروژه بارها مورد حمله لفظی و تحریمی واشنگتن قرار گرفته است. آمریکا ادعا می‌کند مسکو از این خط لوله در راستای منافع سیاسی خود استفده می‌کند. هرچند روسیه و آلمان بارها تاکید کرده اند که این پروژه سیاسی نیست و آمریکا قصد رقابت ناعادلانه با آن‌ها را دارد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا