یک آشپزخانه صنعتی طراحی کن!

به گزارش بازرگانی مهر، راه اندازی کافه رستوران یکی از رؤیا هاییست که دوست داران کافه و رسوران همواره در سر خود می‌پرورانند. صدای پای مشتریان، سر و صدای موجود در سالن سرو غذا، شلوغی و فشار کار موجود در آشپزخانه صنعتی رستوران و هزار حس لذتبخش دیگر که در ذهن افراد مرور می‌شود. هر رستورانی برای راه اندازی نیازمند برنامه ریزیست و شاید سخت‌ترین بخش این برنامه ریزی، برنامه ریزی برای آشپزخانه صنعتی رستوران باشد. چرا که تمامی غذاهای دلپذیر و خوش طعم به واسطه دست‌های هنرمند آشپز با هم در می‌آمیزند و یک طعم نو را خلق می‌کنند.

برای بررسی نیازهای آشپزخانه صنعتی به یک منوی اولیه نیاز است تا بدانیم به چه عناصری برای تهیه غذا احتیاج داریم. تهیه یک منو شاید کار سختی به نظر برسد اما کمک گرفتن از متخصصین فیدار سورن می‌تواند به طرز قابل توجهی این سردرگمی را کاهش داده و یک مسیر روشن پیش روی شما قرار دهد.

از تجهیزات آشپزخانه صنعتی تا تجهیز آن

حال به یکی از مهم‌ترین بخش‌ها میرسیم که تهیه و خرید تجهیزات رستوران و پخت غذابه شمار می‌آید. پیش از شروع فرآیند تجهیز آشپزخانه صنعتی، محل قرار گیری هر دستگاه را مشخص کنید. محل طبخ، محل قرار گیری مواد اولیه و.. همگی باید به روشنی مشخص شوند. همینطور ابعاد هر بخش باید یه طور دقیق اندازه گیری شود تا بتوانید دستگاه‌های مناسب با ابعاد مشخص را پیدا کنید. البته بهتر است برای تقسیم بخش‌های مختلف آشپزخانه صنعتی، نظر یک متخصص را نیز در کار خود لحاظ کنید تا در آینده به مشکل بر نخورید.

بعد از مشخص نمودن محل قرار گیری و بخش‌های مختلف آشپزخانه صنعتی، بایه به ریز جزئیات نیز توجه کنید. مانند محل قرار گیری یخچال‌ها، تجهیزات سرو غذا، محل آماده سازی مواد، محل طبخ، محل آماده سازی غذا برای سرو مشتری و …. حال نوبت انتخاب دستگاه‌های استاندارد برای تجهیز آشپزخانه صنعتی و رعایت استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی است. انتخاب برند مناسب و با کیفیت همراه با قیمت مناسب می‌تواند چالش بر انگیز باشد. چرا که همه چیز به برند کالا مربوط است و تولید کننده مشخص کننده تقریباً همه چیز است. البته باید ظرفیت تولید مورد نیاز خود را نیز در انتخاب دستگاه مناسب در نظر داشته باشید.

تجهیزات و دستگاه‌های مطابق با استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی که توسط یک تولید کننده ایرانی تهیه و تولید شده باشند یک اتفاق بی نظیر است چرا که قیمت بالای کالاهای خارجی که تنها به دلیل حمل و نقل دشوار آنان است، سبب شده تا بسیاری از صاحبان کسب و کارها و رستوران‌ها به کالای ایرانی روی بیاورند. چه بهتر که این کالاها با استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی تطابق داشته باشند و همتای نمونه‌های خارجی خود به حساب آیند که این امر به کمک فیدار سورن محقق شده است.

از تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی می‌توان به موارد گوناگون و مختلفی اشاره نمود اما بهتر است مواردی را مورد بررسی قرار دهیم که در اکثر آشپزخانه‌های صنعتی پیدا می‌شوند.به طور قطع یه یقین، اجاق گاز یکی از دستگاه‌های ضروری برای آشپزخانه صنعتی به شمار می‌رود. اجاق گاز در انواع مختلف موجود است که البته امکانات گوناگونی را نیز دارند. اجاق گازها به دو نوع رو میزی و ایستاده تقسیم می‌شوند که نوع رو میزی آن وزن کمتر و ابعاد کمتری دارد و البته به همان نسبت از امکانات کمتری برخوردار است. اجاق گازها از ۲ شعله تا ۶ شعله موجود اند که به مراتب اندازه آنها نیز تغییر می‌کند.

یخچال‌های صنعتی نیز از بخش‌های بسیار مهم آشپزخانه صنعتی به شمار می‌روند زیرا مواد اولیه ای که وارد آشپزخانه صنعتی می‌شوند، باید به تازگی روز اول باقی بمانند. یخچال‌های صنعتی در دو نوع عمودی و افقی وجود دارند که بر اساس فضای قابل اختصاص شما تعیین می‌شوند. همچنین ماشین ظرفشویی از دیگر بخش‌های مورد نیاز آشپزخانه صنعتی به شمار می آیند که دارای ۳ نوع ریلی، زیرکانتری و هود تایپ می‌باشند که هر کدام ظرفیت‌های گوناگونی دارند. ماشین ظرفشویی ریلی توانایی شستن بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تکه را در ۱ ساعت داشته و بقیه به مراتب در مقایسه با این ماشین ظرفشویی از ظرفیت کمتری برخوردار اند.

پس از خریداری نمودن تجهیزات آشپز خانه‌های صنعتی آنها باید در کنار یکدیگر به طرز صحیحی قرار گیرند تا در راندمان و بازده رستوران شما تأثیر منفی نگذارند. این چیدمان را می‌توان تخصصی بخش راه اندازی آشپزخانه صنعتی دانست که نیازمند صرف زمان و البته تخصص است. این چیدمان باید به گونه‌ای باشد که گردش کار همواره در آشپز خانه شما حفظ گردد و مواد غذایی از نقطه‌ای وارد و از نقطه دیگر غذای دلنشین خارج شود. پیشنهاد ما به شما ان است که این کار را به یک متخصص نظیر فیدار سورن بسپارید تا رستوران شما دچار افت سرعت نشود.

راه اندازی سریع و بدون دغدغه آشپزخانه صنعتی

پیش تر نکات فراوانی را برای خرید تجهیزات و تجهیز آشپزخانه‌های صنعتی ذکر کردیم که البته با عنوان در تضاد قرار داشت. اما حال زمان آن رسیده که آشپزخانه صنعتی خود را همانند حرفه ای های این صنف تجهیز کنید. باید این اصل را بپذیریم که تجهیز رستوران و اداره رستوران دو صنف کاملاً مجزا از هم به شمار می آیند و نمی‌توان بدون تخصص و دانش به تجهیز آشپزخانه صنعتی بپردازیم. برای داشتن یک آشپزخانه صنعتی ایده آل می‌توان آن را به فیدار سورن سپرد و در کمترین زمان و مناسب‌ترین هزینه، آشپزخانه صنعتی رستوران خود را تجهیز شده تحویل بگیرید.

کلام آخر

اگر چه راه اندازی آشپزخانه صنعتی دشوار است، اما با فیدار سورن راهی هموار را پیش رو خواهید داشت. کیفیت فوق العاده تجهیزات، قیمت مناسب نسبت به نمونه‌های داخلی و خارجی، مشاوره در جهت تجهیز و راه اندازی رستوران و صدها خدمات مشاوره‌ای دیگر که خود نمایانگر توانایی فیدار سورن در تجهیز آشپزخانه صنعتی است. البته که تجربه درخشان این شرکت خود گویای همه چیز است. مشاوره ارائه شده توسط فیدارسورن شما را به سرعت به آشپزخانه صنعتی دلخواه خواهد رساند و می‌توانید آشپزخانه صنعتی خود را با استفاده از خدمات فیدار سورن تجهیز نمائید.

این مطلب یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا