تونسی‌ها در اعتراض به برخورد نیروهای امنیتی به خیابان‌ آمدند

ده‌ها تن از شهروندان تونسی در پایتخت این کشور با برگزاری تظاهراتی برخورد نیروهای امنیتی با ساکنان شهر “عقارب” از توابع ایالت “صفاقس” واقع در جنوب شرقی این کشور را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ده‌ها تن از شهروندان تونسی در خیابان “حبیب بورقیبه” تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند و معترضان تصاویر “عبدالرزاق الأشهب”، جوان تونسی را در دست داشتند که به خاطر استنشاق گاز اشک آور جان خود را از دست داد که توسط نیروهای پلیس به منظور متفرق کردن معترضان در شهر “عقارب” شلیک شده بود.

معترضان تونسی با سر دادن شعارهایی برخورد نیروهای امنیتی با معترضان صلح‌جو را محکوم کردند. آنها ضمن انتقاد از قیس سعید، رئیس جمهور و توفیق شرف الدین، وزیر کشور تونس، این دو شخص را مسئول آنچه در شهر “صفاقس” رخ داد، دانستند.

همزمان با این اعتراضات، صدها تن از اهالی شهر “عقارب” تظاهرات مشابهی برگزار کردند و از مقامات خواستند فعالیت محل دفن زباله‌ها متوقف شود.

شهر «عقارب» واقع در استان «صفاقس» تونس شامگاه دوشنبه شاهد درگیری میان پلیس این کشور و معترضان به تصمیم وزارت محیط زیست مبنی بر بازگشایی محل دفن زباله‌ها بود.

در جریان این اعتراضات تعدادی از معترضان و افراد محلی به خاطر شلیک گاز اشک‌آور توسط نیروهای پلیس برای متفرق کردن آنها، دچار حالت خفگی شدند.

پیشتر رادیو «شمس» اعلام کرد، اداره بهداشت عقارب، فوت یک جوان ۳۵ ساله را به خاطر استنشاق گاز اشک‌آور ثبت کرده است.

سایت‌های شبکه‌های اجتماعی تصاویر و کلیپ‌های ویدیویی از درگیری‌هایی منتشر کردند که نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان از زور استفاده می‌کنند.

وزارت محیط زیست تونس اخیرا اعلام کرد، فعالیت محل دفن زباله‌ها در شهر عقارب به عنوان یک مرکز عمومی جهت کاهش مخاطرات بهداشتی، زیست محیطی و اقتصادی در این منطقه از سرگرفته می‌شود.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا