هشدار پکن به واشنگتن: سیگنال اشتباه ارسال نکنید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین درباره حمایت از نیرو‌های استقلال طلب تایوان به واشنگتن هشدار داد و گفت که آمریکا «سیگنال‌های اشتباه» به آن‌ها می‌فرستد. پیش از گفتگو‌های مجازی بین شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و جو بایدن، همتای آمریکایی اش، وانگ تاکید کرد که واشنگتن باید

کد خبر : 7503
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 11:03
هشدار پکن به واشنگتن: سیگنال اشتباه ارسال نکنید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین درباره حمایت از نیرو‌های استقلال طلب تایوان به واشنگتن هشدار داد و گفت که آمریکا «سیگنال‌های اشتباه» به آن‌ها می‌فرستد.

پیش از گفتگو‌های مجازی بین شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و جو بایدن، همتای آمریکایی اش، وانگ تاکید کرد که واشنگتن باید به تعهدات خود در رابطه با تایوان پایبند باشد و اقدامی برای حمایت از استقلال آن انجام ندهد.

با اذعان تایپه به میزبانی از نیرو‌هایی آمریکایی، بایدن متعهد شد از تایوان در برابر هرگونه تجاوزی دفاع کند. در ادامه، چین از آمریکا و کشور‌های اروپایی به دلیل تلاش برای تقویت ارتباطات خود با تایوان به عنوان مداخله در تجارت داخلی چین انتقاد کرد.

تنش‌ها در اطراف تایوان در ماه‌های اخیر و پس از بازدید هیئت‌های آمریکایی و اتحادیه اروپا از این جزیره که پکن آن را سرزمینی جدا شده می‌داند، افزایش یافته است.

تایوان که رسما خود را «جمهوری چین» می‌نامد، از زمان پایان جنگ داخلی چین در سال ۱۹۴۹ به وسیله یک دولت جداگانه اداره می‌شود. پکن، تایوان را یک استان جدا شده از چین می‌داند، با این حال تایوانی‌ها معتقدند که این جزیره یک استان خودمختار است. با وجود مخالفت چین با استقلال تایوان و منع مراودات سیاسی با تایپه، تایوان با چندین کشور دیگر که حاکمیت آن را به رسمیت می‌شناسند، روابط سیاسی و اقتصادی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود