آمریکا به یمن نیروهای ویژه اعزام کرده است

باشگاه خبرنگاران جوان یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا -که هویتش فاش نشد- به خبرنگار شبکه تلویزیونی الحره گفت: آمریکا در یمن نیرو‌های ویژه‌ای دارد که از ائتلاف به فرماندهی عربستان حمایت می‌کنند.

وی بنابه دلایل امنیتی، جزئیات بیشتر را فاش نکرد.

رئیس مرکز دموکراتیک و حقوق بشر سبأ که مقر آن در لندن است، در واکنش به این خبر نوشت: آمریکا به واسطه سربازان خود به صورت مستقیم در یمن حضور دارد و از مزدوران در جنگ علیه مردم یمن حمایت می‌کند.

پیشتر، پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان‏‏ اعلام کرد در پی تکرار شکست‌های متوالی مزدوران عربستان در جبهه مأرب یمن، آمریکا با هدف نجات ریاض تلاش می‌کند نقش خود را در این جبهه تقویت کند.

با تسلط نیرو‌های صنعاء بر شش شهرستان جنوب استان مأرب، ‏ نگرانی‌های عربستان، آمریکا و انگلیس از امکان سقوط مرکز این استان بیشتر شده است. با سقوط مرکز استان مأرب، خط مقدم دفاع از منافع این کشور‌ها در استان‌های جنوبی در خطر جدی قرار خواهد گرفت. از همین جاست که شواهد برای ورود پررنگ‌تر آمریکا به نبرد مأرب آشکار می‌شود. واشنگتن تلاش می‌کند تا به شکست‌ها و ناکامی‌های پیاپی نیرو‌های تحت امر عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در مأرب پایان دهد، چون تداوم این روند می‌تواند حکومت موسوم به «دولت مشروع یمن» را ضربه فنی کند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چندی پیش یک کشتی اماراتی را توقیف کردند. پس از آن تلویزیون عربستان ادعا کرد این کشتی جنگی نبوده و باری است. عکس و فیلم هایی که از کشتی «روابی» که حامل تجهیزات و مهمات جنگی ائتلاف متجاوز عربی بود، نشان می دهد نیرو‌های خارجی وابسته به ائتلاف در این کشتی حضور داشتند. برخی از گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این افراد مزدوران وابسته به امارات و ائتلاف هستند که وظیفه جنگیدن با نیرو‌های یمنی را دارند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا