افزایش ۳۱ درصدی ترانزیت خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، سید روح الله لطیفی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه شاهد تداوم رشد ترانزیت خارجی از مسیر ایران بودیم. سخنگوی گمرک ایران افزود: گمرک منطقه ویژه شهید رجایی در استان هرمزگان، با پذیرش ورود یک میلیون و ۷۲۷ هزار تن کالای عبوری خارجی و

کد خبر : 46577
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 آگوست 2022 - 8:08
افزایش ۳۱ درصدی ترانزیت خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، سید روح الله لطیفی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه شاهد تداوم رشد ترانزیت خارجی از مسیر ایران بودیم.

سخنگوی گمرک ایران افزود: گمرک منطقه ویژه شهید رجایی در استان هرمزگان، با پذیرش ورود یک میلیون و ۷۲۷ هزار تن کالای عبوری خارجی و رشد ۴۴.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در جایگاه نخست قرار گرفته است و گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه با پذیرش ورود ۵۸۲ هزار تنی کالای خارجی برای عبور از کشورمان و رشد ۱۴۱ درصدی و گمرک باشماق در استان کردستان با ورود ۴۴۸ هزار تن کالای ترانزیتی و کاهش ۳۰ درصدی نسبت به ۴ ماه نخست سال قبل در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

لطیفی در خصوص رتبه‌های چهارم تا هفتم ورود کالای ترانزیتی خارجی توضیح داد: گمرک بازرگان در استان آذربایجان غربی با پذیرش ۴۱۰ هزار تن کالای ترانزیتی عبوری از ایران و رشد ۹ درصدی، گمرک سرخس در استان خراسان رضوی با پذیرش ۳۳۲ هزار تن و کاهش ۴۰ درصدی، گمرک بیله سوار در استان اردبیل با پذیرش ۲۴۵ هزار تنی و رشد ۸۸ درصدی، گمرک جلفا در استان آذربایجان شرقی با پذیرش ۲۱۷ هزار تنی و رشد ۶۱ درصدی در رتبه‌های چهارم تا هفتم پذیرش کالاهای عبوری خارجی از مسیر ایران در چهار ماه نخست امسال قرار دارند.

وی افزود: گمرک لطف آباد در استان خراسان رضوی با ورود و پذیرش ۱۵۰ هزار تن کالای ترانزیتی و رشد ۱۱۵ درصدی، گمرک بندر لنگه با پذیرش ۱۳۷ هزار تن کالای ترانزیتی و رشد ۱۲۴ درصدی و گمرک میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان با پذیرش و ورود ۱۰۷ هزار تن کالای ترانزیتی خارجی برای عبور از کشورمان و رشد ۱۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه، در جایگاه هشتم تا دهم ورود کالاهای خارجی عبوری از ایران قرار دارند.

لطیفی گفت: امیدواریم همانطور که در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۶۸ درصدی ترانزیت خارجی در کشورمان بودیم و این مسیر رشد در چهار ماهه امسال نیز با افزایش ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده، سال ۱۴۰۱ حدنصاب ترانزیت خارجی در تاریخ کشورمان جابجا شود.

گفتنی است بالاترین میزان جابجایی کالای ترانزیتی کشورمان مربوط به سال ۹۳ بوده که ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای خارجی از مسیر ایران عبور کرده و سیاست اعلامی و برنامه‌ریزی دولت سیزدهم نیز رسیدن به ترانزیت ۲۰ میلیون تنی در سال جاری است.

برچسب ها :

ناموجود