همکاری گوگل و عربستان علیه منتقدان رژیم آل سعود

به گزارش شبکه تلویزیونی نبأ، فعالان حوزه حقوق دیجیتال نگرانی فزاینده خود را از همکاری بین عربستان و شرکت گوگل اعلام و تأکید کردند ارائه خدمات “فضای ابری” گوگل در عربستان، زندگی منتقدان رژیم آل سعود را به خطر می‌اندازد.

شبکه دویچه آلمان به این موضوع پرداخت و گزارش داد: عربستان کارنامه خوبی در زمینه جاسوسی دیجیتال از جمله استفاده از برنامه پگاسوس برای تعقیب مخالفان در خارج تا به کار گرفتن سعودی‌ها در توئیتر برای فعالیت به نفع ریاض و هک حساب منتقدان ندارد.

این پایگاه خبری افزود: شرکت گوگل به رغبت و تلاش خود برای محافظت از اطلاعات کاربران افتخار می‌کند، ولی همکاری با نظام استبدادی سعودی، نقض حقوق بشر توسط ریاض را بیشتر تسهیل می‌کند. این همان چیزی است که در پیام مشترک دو سازمان دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل و مؤسسه اینترنتی “آکسفورد” به این موضوع اشاره شده است. بر این اساس، شماری از فعالان از سرمایه گذاران در گوگل خواستند تا در توافق با عربستان تجدیدنظر کنند و به حقوق بشر اهمیت بیشتری بدهند، اما مدیریت اجرایی گوگل با این درخواست مخالفت کرد که به معنای پیش رفتن در مسیر احداث مرکز اطلاعات در الدمام عربستان است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا