تاکید دمشق و مسکو بر حمایت جامعه بین المللی از لزوم پایان اشغالگری نیرو‌های خارجی در سوریه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روسیا الیوم، ستاد هماهنگی دو کشور روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان سوری در بیانیه خود پس از برگزاری نشستی اعلام کردند که حضور نظامی غیرقانونی نیرو‌های خارجی در سوریه مانع بزرگی در مسیر شکوفایی این کشور محسوب می‌شود.

دو کمیته وزارتی سوریه و روسیه که مسئول هماهنگی در زمینه بازگشت آوارگان هستند، در بیانیه خود آورده اند که؛ عمده‌ترین مشکلات موجود در مسیر زندگی عادی مردم سوریه در جلسه مشترک ستاد هماهنگی بین دو طرف، شناسایی شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: یکی از این عمده مشکلات، اشغالگری نیرو‌های خارجی در خاک کشور مستقل سوریه بعنوان یکی از اعضای سازمان ملل است.

ستاد هماهنگی دو کشور روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان سوری در بیانیه خود تاکید کرده اند که، اشغالگری نیرو‌های خارجی در سوریه در نهایت به غارت منابع طبیعی و برانگیختن کانون‌های تنش در منطقه ختم می‌شود.

در این بیانیه سیاست فشار بر سوریه و تحریم این کشور را عامل منفی دیگر شناخته شده و تشریح شده است که، این امر می‌تواند مانع بازسازی سوریه پس از جنگ شود و در نهایت فرصت‌های زندگی عادی را از شهروندان سوری بازگشته به این کشور سلب خواهد کرد.

دو کمیته وزارتی سوریه و روسیه که مسئول هماهنگی در زمینه بازگشت آوارگان هستند در بیانیه خود اعلام کرده اند که، بمنظورغلبه بر موانعی که مانع از بازگشت آوارگان سوری به کشور خود می‌شود و همچنین برای بازگرداندن زندگی صلح آمیز در سرزمین رنج کشیده سوریه، مشارکت همه جامعه بین المللی در حل مشکلات بازسازی کشور و ارائه حمایت لازم و ضروری است.

روز سه شنبه دمشق، میزبانی نشست مشترک دوره‌ای ستاد هماهنگی روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان با حضور نمایندگان نهاد‌های ذیربط سازمان ملل و نهاد‌های بین المللی بشردوستانه را بر عهده داشت.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا