خوزستان ۱۲ درصد برق کشور را تولید می کند

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی یوسفی عصر امروز در آئین بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به روستای ام الطمیر اظهار کرد: همزمان با آغاز کار مجلس شورای اسلامی گذشته به هر دلیلی در حوزه آبفا و زیرساختی با مشکلات جدی روبه‌رو بودیم و حدود ۹۸۰ روستای خوزستان با تنش آبی جدی مواجه بودند به‌طوری که ۳۰۰ – ۴۰۰ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شدند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خوزستانی با پنج رودخانه بزرگ و هفت سد که ۱۲ درصد برق کشور را تأمین می‌کند، مردم اعتراض به‌حق داشتند؛ اقدامات انجام نشده مسئولان در گذشته برای رفع مشکلات تعمدی نبود اما می‌توانستند در ادوار گذشته بهتر کار کنند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت کمیسیون تلفیق برای سطح ملی تصریح کرد: با اصلاح برق برخی مشترکین پرمصرف صنعتی بزرگ مانند شرکت‌های فولادی و پتروشیمی هشت هزار میلیارد تومان منابع نقد جدید تولید شد که ۲ هزار میلیارد تومان آن به حوزه آب و ۶ میلیارد تومان دیگر به اصلاح شبکه برق و گاز اختصاص یافت.

یوسفی اضافه کرد: سرانه گاز در حوزه روستایی از ۱۲ میلیون تومان به ۲۴ میلیون تومان در کمیسیون تلفیق افزایش پیدا کرد و بعد آن از معاون وزیر شرکت گاز و نفت وقت دستور گرفتم تا برای خوزستان این رقم ۲۵ میلیون تومان به علت مناطق نفت‌خیز شود.

وی با بیان اینکه این پروژه ۶ هزار نفر و با روستاهای پیرامون آن هفت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت را پوشش می‌دهد، عنوان کرد: آب بی‌کیفیت از ۲۲ کیلومتر لوله‌ای به دلیل جنس لوله و قدمت آن در هفته یک یا دو روز آب پایدار داشتند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا