مقام انصارالله: وجب به وجب خاک یمن باید پس گرفته شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن ادعا‌های عربستان مبنی بر وارد آمدن خسارات سنگین جانی به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در نبرد مأرب، تبلیغی دروغین خواند.

علی القحوم در توضیح خبر ورود نیرو‌ها و تجهیزات پیشرفته وابسته به عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی) به نبرد مأرب و ادعای وارد آوردن تلفات جانی به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گفت: عربستان در هفت سال گذشته خیلی چیز‌ها گفته است، آن‌ها از پیشروی، آموزش مزدوران و خیلی چیز‌های دیگر گفته‌اند، آن‌ها در وضعی مایوس کننده قرار دارند. امروز ارتش و کمیته‌های مردمی بر میدان‌های نبرد مسلط هستند، جبهه مأرب به طور کل به کام ارتش و کمیته‌های مردمی است، ساکنان استان مأرب به طور کامل با ما هستند و زیر بار خواسته‌های عربستان نمی‌روند، توطئه‌های عربستان بیش از هر شهروندی، شهروندان مأرب را آزار داده است، هزاران حمله هوایی، توطئه، قتل و تبهکاری‌های دیگر از تلاش‌های عربستان برای دستیابی به اراضی یمن بوده است، زیرا یمن حاوی سرمایه‌های ارزشمندی است.

او افزود: تحرکات ارتش و کمیته‌های مردمی بر اساس راهبرد واضحی است که فرماندهان ترسیم می‌کنند، از نگاه این فرماندهان وجب به وجب خاک یمن باید آزاد شود، هر جایی که نیرو‌های عربستان هستند باید پس گرفته شود. عربستان برای تسلط بر یمن جنایت کرد و امروز زمان آن فرا رسیده تا دو برابر آنچه که انجام داد تاوان دهد. عربستان به این نتیجه رسید که یمن لقمه مناسبی برایش نبود و با همه توطئه‌هایی که به همراه آمریکا و صهیونیست‌ها انجام داد دستاوردی در یمن نداشت. امروز یمنی‌ها به سادگی خطر رویکرد‌های عربستان را می‌دانند به همین دلیل معتقدیم نبرد مأرب را باید تمام شده دانست و عربستان باید از میدان یمن خارج شود.

القحوم درباره گذرگاه ودیعه در مرز با عربستان گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی برای پس گرفتن این گذرگاه آماده‌اند، تمامی اراضی یمن که در کنترل عربستان است باید به یمنی‌ها بازگردانده شود، عربستان در پی آن است تا ساکنان استان‌های جنوبی یمن را بترساند. آنان می‌گویند انصارالله در حال پیشروی به جنوب هستند، سخن ما این است که در‌های ما به روی تمام ساکنان جنوب باز است، مشکل ما با یمنی‌ها نیست، ما باب گفتگو را با یمنی‌ها می‌گشاییم، ولی مشکلات ما با عربستان است. در نتیجه از گروه‌های یمنی می‌خواهیم خود را آماده گفتگو کنند تا در‌های کشور به روی عربستان بسته شود.

این عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن افزود: انصارالله، ارتش و کمیته‌های مردمی با تمامی گروه‌های یمنی ساکن استان‌های جنوبی در ارتباط هستند، تفاهم‌هایی میان ما و دیگر گروه‌های یمنی وجود دارد. انصارالله طرحی علیه یمنی‌ها ندارد، تمام رویکرد‌های ما برای مقابله با جنایات عربستان است به همین دلیل ساکنین استان‌های جنوبی برخلاف تبلیغات عربستان می‌دانند ما علیه آنان سلاح به دست نمی‌گیریم و مشکل ما تنها با عربستان است.

او درباره شرایط مأرب گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی در مأرب به پادگان‌ها و پایگاه‌هایی متمرکز شده‌اند که عربستان در این استان ایجاد کرده است، هنوز پادگان‌هایی در دست آن‌هاست و ارتش و کمیته‌های مردمی روند حملاتشان را به این پادگان‌ها متمرکز کرده اند. اما درباره شهر مأرب باید بگویم تلاش ما این است که با آشتی این شهر را به کنترل خود در آوریم، در این زمینه با شهروندان در شهر‌های مأرب و الوادی تفاهماتی شده است. بسیاری از ساکنان مأرب از ارتش و کمیته‌های مردمی حمایت و موضع همگام با خواسته‌های ملی اتخاذ کرده اند تا جایی که می‌توانم بگویم حدود ۹۵ درصد راه برای آزادی این شهر را رفته ایم و تنها برنامه چگونگی ورود به شهر مانده است. برنامه اساسی ما برای مرحله پس از آزادسازی مأرب است که شامل مناطق گذرگاه ودیعه و ربع الخالی است که این مناطق سرشار از سرمایه‌های معدنی است.

حدود هفت سال است که از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن می گذرد. طی این مدت رژیم سعودی و امارات متحده عربی ده ها هزار غیرنظامی را به شهادت رسانده و میلیون ها نفر را آواره کرده اند. همچنین این ائتلاف اقدام به محاصره دریایی یمن کرده و از رسیدن مواد غذایی به این کشور جلوگیری می کند. سازمان ملل نسبت به وقوع قحطی در یمن و جان باختن میلیون ها نفر هشدار داده است.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا