مکرون: ۳۰۰ مزدور خارجی به زودی لیبی را ترک می‌کنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در سخنرانی روز جمعه خود در حاشیه کنفرانس پاریس درباره لیبی از طرح حمایت این کنفرانس برای خروج مزدوران و نیرو‌های خارجی از لیبی خبر داد. مکرون این کنفرانس را نشان دهنده وحدت جامعه بین المللی دربرابر بحران لیبی دانست و گفت که

کد خبر : 7353
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 2:36
مکرون: ۳۰۰ مزدور خارجی به زودی لیبی را ترک می‌کنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در سخنرانی روز جمعه خود در حاشیه کنفرانس پاریس درباره لیبی از طرح حمایت این کنفرانس برای خروج مزدوران و نیرو‌های خارجی از لیبی خبر داد.

مکرون این کنفرانس را نشان دهنده وحدت جامعه بین المللی دربرابر بحران لیبی دانست و گفت که حضور کشور‌های همسایه لیبی در این کنفرانس مهم است.

او در ادامه اعلام کرد که ۳۰۰ مزدور خارجی در هفته‌های آینده تحت نظارت سازمان ملل، لیبی را ترک خواهند کرد.

مکرون همچنین از روسیه و ترکیه خواست هرچه سریعتر نیرو‌های خود را از لیبی خارج کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه اظهارات خود افزود: «این کنفرانس بر لزوم برگزاری انتخابات لیبی در تاریخ تعیین شده تأکید کرد و از مقامات لیبی خواست که مسیری فراگیر برای مشارکت همه طرف‌ها در انتخابات آینده بیابند و بر لزوم تعهد طرف‌های لیبیایی به این موضوع تأکید کرد. طرف‌های لیبیایی شرکت کننده در کنفرانس پاریس موافقت کردند که نتایج انتخابات را هرچه که باشد بپذیرند.»

پاریس، امروز (جمعه) میزبان نشستی بین المللی با حضور سران کشور‌های مختلف جهان ازجمله عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص اوضاع لیبی بود.

سران کشور‌های جهان در نشست امروز فرانسه برای پیشبرد در زمینه اجرای انتخابات در لیبی تا پایان سال جاری و نیز تصویب تلاش‌ها برای خروج نیرو‌های خارجی از این کشور به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود