هشدار چین به آمریکا درباره مداخله در امور داخلی این کشور

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پکن به آمریکا درباره مداخله در امور داخلی چین هشدار داد. بر این اساس، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به پرسشی رسانه‌ای مبنی بر اینکه سران آمریکا اخیراً بیانیه‌ای صادر کردند و از حقوق بشر و دموکراسی در چندین کشور و منطقه، از جمله هنگ کنگ

کد خبر : 6217
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 7:04
هشدار چین به آمریکا درباره مداخله در امور داخلی این کشور

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پکن به آمریکا درباره مداخله در امور داخلی چین هشدار داد.

بر این اساس، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به پرسشی رسانه‌ای مبنی بر اینکه سران آمریکا اخیراً بیانیه‌ای صادر کردند و از حقوق بشر و دموکراسی در چندین کشور و منطقه، از جمله هنگ کنگ انتقاد کردند، اظهار داشت: ما قاطعانه با تلاش آمریکا برای بدنام کردن هنگ کنگ، برهم زدن حاکمیت قانون SAR و سایه افکندن بر توسعه آن به بهانه حقوق بشر و دموکراسی مخالفیم.

وی خاطرنشان کرد با اجرای قانون امنیت ملی برای هنگ کنگ، نظم عمومی و زندگی عادی مردم از سر گرفته شده است و تمام حقوق مشروع ساکنان هنگ کنگ و خارجی‌ها به طور جدی محافظت شده است.

وانگ گفت طرف آمریکایی از خشونت و جنایات از جمله آسیب رساندن به ساکنان هنگ کنگ و تخریب اماکن عمومی به عنوان “منظره‌ای زیبا” استقبال کرد، در حالی که حفاظت مبتنی بر قانون دولت هنگ کنگ از حقوق مردم و نظم عمومی را به عنوان “نقض” انسان‌ها خواند. این یک بار دیگر نشان دهنده استاندارد دوگانه ایالات متحده است و نفاق “حقوق بشر” و “دموکراسی” آمریکا را آشکار می‌کند.

وی افزود: آمریکا مانند گذشته سعی می‌کند دخالت خود در امور داخلی سایر کشور‌ها و اقدامات خود را که امنیت منطقه‌ای و بین المللی را تضعیف می‌کند به نام «حقوق بشر» و «دموکراسی» توجیه کند. بار‌ها و بار‌ها آمریکا با فروختن اجباری دموکراسی و ارزش‌های خود به دیگران به جای ثبات و رفاه، آشفتگی و هرج و مرج را برای جهان به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود