اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در سالن اجلاس سران آغاز شد

اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار صبح امروز با استقبال رسمی معاون امور زنان رئیس‌جمهور از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد. به گزارش ایسنا، در این مراسم همسران روسای جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول

کد خبر : 95370
تاریخ انتشار : جمعه 20 ژانویه 2023 - 15:09
اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در سالن اجلاس سران آغاز شد



اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار صبح امروز با استقبال رسمی معاون امور زنان رئیس‌جمهور از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همسران روسای جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان حضور دارند.

در این‌ کنگره که از روز گذشته آغاز شده است، ۳۰۰ میهمان خارجی از جمله ۷۰ نفر از مقامات و فعالان زن حوزه‌های مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس به ایران آمده‌اند تا بدون رتوش رسانه‌های غرب صدای زنان ایرانی را بشنوند.

در کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار دانشمندانی از کشورهای مختلف اعم از سوئد، اتریش، بوسنی و هرزگوین، صربستان، قزاقستان، استرالیا، کانادا و… کاندیدا هستند. جوایز این کنگره نیز در سطح بین المللی است و در مراسم روز جمعه به سه نفر اول برگزیده در این کنگره مدال ویژه «گوهرشاد» تعلق می‌گیرد و پس از اهدای جوایزی به سایر برگزیدگان، جایزه ملی یونسکو نیز به برگزیده خود اعطا می‌شود.

همچنین نمایشگاه دستاوردهای زنان موثر ایرانی ذیل نخستین کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار روز گذشته در محل نمایشگاه‌های بین الملی تهران برپا شد و میهمانانی از ۲۸ کشور دنیا از جمله سریلانکا، استرالیا، ژاپن، چین، تایلند، پاکستان، کامرون و صربستان و …  به عنوان  شرکت کنندگان در نخستین کنگره بین المللی  بانوان تاثیر گذار از این نمایشگاه بازدید کردند .

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود