بحران مهاجران؛ مرکل از پوتین خواست بلاروس را تحت فشار بگذارد

صدراعظم آلمان از ولادیمیر پوتین درخواست کرد تا دولت بلاروس را درخصوص مسئله بحران مهاجرتی در مرز بلاروس، تحت فشار قرار دهد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که “ابزاری کردن مهاجران” توسط بلاروس کاری غیرانسانی و غیرقابل قبول

کد خبر : 6686
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 15:32
بحران مهاجران؛ مرکل از پوتین خواست بلاروس را تحت فشار بگذارد

صدراعظم آلمان از ولادیمیر پوتین درخواست کرد تا دولت بلاروس را درخصوص مسئله بحران مهاجرتی در مرز بلاروس، تحت فشار قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که “ابزاری کردن مهاجران” توسط بلاروس کاری غیرانسانی و غیرقابل قبول است و از پوتین خواست تا دولت بلاروس را در این زمینه تحت فشار قرار دهد.

کاخ کرملین پیشتر اتحادیه اروپا را مسئول بحران در مرز بین بلاروس و لهستان دانست و اعلام کرد این اتحادیه در حفظ ارزش‌های خود ناکام مانده است و تلاش می‌کند تا بلاروس را با برنامه‌هایی برای بستن بخشی از مرزها “خفه” کند.

بیش از ۳۰ هزار مهاجر از ابتدای سال ۲۰۲۱ تلاش کرده‌اند تا از مرز لهستان-بلاروس عبور کنند. ورشو در مناطق هم مرز بلاروس، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و بیش از ۱۰ هزار سرباز را به نزدیکی مرز اعزام کرده است. همچنین طرف لهستانی یک حصار سیم خاردار بنا کرده است. در روزهای اخیر، چندین هزار مهاجر به مرز لهستان نزدیک شدند و برخی از آن‌ها سعی کردند تا حصار را از سر راه برداشته و وارد لهستان شوند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود