تولید انواع سیلیکاژل با تکنولوژی جدید

سیلیکاژل یک عامل خشک کننده قویست که برای خشک کردن تقریباً تمام گازها و مایعات مناسب می باشد، بنابراین می توان از آن در طیف وسیعی از کاربردها استفاده کرد، به عنوان مثال برای محافظت از مواد حساس به رطوبت در طول ذخیره سازی و حمل و نقل. سیلیکاژل دارای ظرفیت جذب بالایی برای رطوبت است و عملکرد آن تقریباً تا حدودی مستقل از دما می باشد، یکی دیگر از مزایای سیلیکاژل، سهولت استفاده و دفع آن به دلیل بی اثری شیمیایی بالا و غیر سمی بودن آن است.

بسته های کوچک سیلیکاژل در بیشتر موارد تولیدی از مواد غذایی و دارویی تا لباس و لوازم الکترونیک وجود دارند تا از آسیبی که ممکن است توسط رطوبت ببینند جلوگیری کند. این بسته ها به دلیل ساختار شیمیایی سازگار مولکول های دی اکسید سیلیکون در داخل، تا 40 درصد وزن خود رطوبت را نگه می دارند.

سیلیکاژل چگونه کار می کند؟

از نظر فنی بسته‌های سیلیکاژل، جزء خشک کننده ها هستند، دسته وسیعی از موادی که رطوبت را جذب می کنند. اگرچه از وسایل الکترونیکی به خوبی محافظت می شود، اما در برابر رطوبت مقاوم نیستند؛ آب موجود در هوا بین درزهای آنها نفوذ می کند و می تواند مستقیماً جذب شود. رطوبت می تواند به داخل بسته بندی مواد غذایی نیز نفوذ کند و ترد و تازه بودن آنها را از بین ببرد در حالی که رشد کپک را تشویق می کند. بسته های سیلیکاژل با جذب رطوبت از این موارد پیشگیری می کنند و اگر هوا خیلی خشک شود، مقداری از آبی که قبلا جذب کرده اند را آزاد می کنند. خود ژل سیلیکا اساساً ترکیبی از آب و سیلیس که جزء اصلی ماسه است، این مواد با هم ژلی را ایجاد می کنند که از شبکه‌های مولکولی ساخته شده‌اند و ساختار تقریباً اسفنجی دارند؛ تمام شکاف های کوچک بین این مولکول ها چیزیست که به ژل اجازه می دهد تا به خوبی مایعات را جذب کند.

آب حاصل از هوای مرطوب بر روی قسمت های جامد ژل سیلیکا متراکم می شود، قطرات به اندازه کافی جمع شده و با رسوبات رطوبت در حال رشد روی مولکول های ژل مجاور تماس پیدا کنند. در نهایت این دو با هم ادغام می شوند، مولکول‌های آب روی یکدیگر و سیلیکاژل محکم می چسبند و باعث میشود هر بسته حتی زمانی که نسبتاً اشباع شده، خشک به نظر برسد. سیلیکاژل ها در انواع مختلف دارای نشانگر (آّبی و نارنجی) و بدون نشانگر (سفید یا شفاف) وجود دارند که انواع رنگی آن زمان اشباع از رطوبت تغییر رنگ می دهند. سیلیکاژل پودری، سیلیکاژل گرانول (کروی) و سیلیکاژل پرک (بی شکل) انواع مختلف این ماده هستند که با توجه به نوع کاربرد مورد استفاده قرار میگیرند.

کاربردهای سیلیکاژل

سیلیکاژل ها موادی پرکاربرد هستند که امکان احیا و فعال کردن را به دفعات دارند، به این شکل که بعد از اشباع ژل ها از رطوبت با دادن حرارت بالا می توان آنها را خشک کرد و مجدداً مورد استفاده قرار داد. مهمترین کاربردهای سیلیکاژل ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع دارویی و غذایی، صنعت تولید و توزیع برق و صنایع بسته بندی و حمل و نقل می باشد. البته از سیلیکاژل ها به وفور برای خشک کردن گل ها، نگهداری از اسناد و کتابها، تولید شیشه های دوجداره و سه جداره، بستر حیوانات خانگی و همچنین در صنایع الکترونیک استفاده می شود. علاوه بر این کاربردهای سیلیکاژل که در صنایع و به طور عمده هستند، می توان از بسته های سیلیکاژلی که در محصولات خریداری شده وجود دارند، استفاده های کاربردی فراوانی کرد. می توانید با جمع آوری تعداد از این بسته های رطوبت گیر و قرار دادن آنها در جعبه ابزار از زنگ زدن آنها، در نزدیکی پنجره یا شیشه جلوی ماشین از بخار کردن آن و در ساک ورزشی و کفش ها از بو گرفتن و رشد باکتری ها جلوگیری کنید. همچنین می توان برای خشک کردن گوشی ها یا لوازم الکترونیکی خیس شده، برای براق نگه داشتن جواهرات، برای محافظت از عکس ها در مقابل رطوبت و برای تازه ماندن میوه ها، سبزیجات و دانه ها از بسته های رطوبت گیر سیلیکاژل استفاده کرد.

تولید انواع سیلیکاژل با تکنولوژی جدید

برخلاف نامش، سیلیکاژل یک جامد سخت است که از محلول های قلیایی سیلیکات تولید می شود. برای تولید سیلیکاژل از مواد خام سیلیکات سدیم و اسید معدنی استفاده میشود که در طی فرآیندی مرطوب واکنش می دهند و با ضریب شکست پایین تجمع می یابند و ساختاری سه بعدی را نتیجه می دهند. این شبکه سه بعدی باعث ایجاد تخلخل در سیلیکاژل می شود که قابل تنظیم توسط کاهش شرایط تولید بوده و همچنین با امکان تطبیق با کاربردهای مختلف را دارا می باشد. سیلیکاژل ها خلوص بسیار بالایی دارند و ضریب شکست آنها کم و مشابه شیشه می باشد، البته این نوع سیلیس تنها نوعیست که دارای تخلخل داخلی می باشد.

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ابزار برای تولید محصولات مختلف رطوبت گیر، انواع متفاوتی از این مواد تولید می شود که سیلیکاژل یکی از پرکاربردترین و به نوعی بهترین ماده جاذب رطوبت می باشد. این نوع از رطوبت گیر غیر سمی، غیر محلول و غیر قابل اشتعال است که به شکل موثری رطوبت را جذب می کند و این جذب محدود به آب نبوده و مایعاتی مانند آمونیاک، الکل، پارافین و غیره را نیز جذب خواهد کرد. تولید انواع سیلیکاژل با تکنولوژی جدید علاوه بر افزایش کیفیت ژل های تولیدی امکان تولید درجات مختلفی از سیلیکاژل را با کاربردهای مختلف و ویژگی های خاص فراهم می کند. در تکنولوژی جدید تولید سیلیکاژل از پژوهش ها و تحقیقات انجام شده توسط متخصصین این حوزه بهره گرفته می شود و با ترکیب آن با تجربه و نوآوری، محصولی خاص و ویژه را به ارمغان خواهد آورد.

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته شرکت اکسیر سلامت ماهان با سابقه ای درخشان در حوزه تولید محصولات سیلیکونی، توانسته برای نیازهای سازمانها، کارخانجات و شرکت های داخلی و خارجی انواع محصولات رطوبت گیر را ارائه کند. این شرکت از زمان شروع به کار بر تولید انواع محصولات سیلیکاژل تمرکز داشته و با استفاده از دانش روز و تکنولوژی جدید قصد دارد به یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های تولیدی مواد رطوبت گیر در خاورمیانه تبدیل شود. شرکت اکسیر سلامت ماهان با بکارگیری محققین و اساتید متخصص در حوزه تولیدات سیلیکونی و در اختیار داشتن کارکنانی متعهد و حرفه ای، خلاقیت در تولید و کیفیت محصولات خود را برای جلب رضایت مشتریان تضمین می کند.

شماره تماس: 02126601320

وب سایت شرکت اکسیر سلامت ماهان: www.exirsalamatmahan.com

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا