معلم آمریکایی برنده جایزه یک میلیون دلاری جهانی معلم شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، بنیاد وارکی روز چهارشنبه اعلام کرد «کیشیا تورپ» (Keishia Thorpe) معلم دبیرستان مریلند آمریکا برنده جایزه جهانی یک میلیون دلاری جهانی معلم شد. این بنیاد گفت کیشیا تورپ که در دبیرستانی در شهر «پرنس جرج» تدریس می‌کند، از بین بیش از ۸ هزار نامزد در سراسر جهان

کد خبر : 7125
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 12:02
معلم آمریکایی برنده جایزه یک میلیون دلاری جهانی معلم شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، بنیاد وارکی روز چهارشنبه اعلام کرد «کیشیا تورپ» (Keishia Thorpe) معلم دبیرستان مریلند آمریکا برنده جایزه جهانی یک میلیون دلاری جهانی معلم شد.

این بنیاد گفت کیشیا تورپ که در دبیرستانی در شهر «پرنس جرج» تدریس می‌کند، از بین بیش از ۸ هزار نامزد در سراسر جهان انتخاب شد. تورپ گفت که از این بنیاد سپاسگزار است که معلمان را در کانون توجه قرار داده و داستان‌های آن‌ها را بازگو می‌کند.

تورپ طی مراسمی که به صورت آنلاین پخش شد، گفت: «آموزش و پرورش یک حق انسانی است و همه کودکان باید حق دسترسی به آن را داشته باشند.»

تورپ برنامه درسی انگلیسی کلاس دوازدهم را دوباره طراحی کرد تا آن را از نظر فرهنگی برای دانش آموزانش که نسل اول آمریکایی، مهاجر یا پناهنده هستند، مرتبط کند. به گفته بنیاد وارکی، تورپ همچنین به دانش‌آموزان در درخواست کالج و بورسیه کمک می‌کند.

فرماندار مریلند به پاس زحمات تورپ در تأثیرگذاری بر سیاست‌های عادلانه آموزشی به او مدال اعطا کرد. تورپ همچنین به عنوان بهترین تغییر دهنده زندگی سال انتخاب شد.

گفتنی است پیشتر اعلام شده بود ثریا مطهرنیا، معلم فداکار ایرانی نیز در فهرست ۱۰ نامزد نهایی دریافت این جایزه قرار گرفته است. مطهرنیا که از شانس‌های دریافت این جایزه جهانی بود، دانش آموخته آموزش ابتدایی، مدیریت دولتی، مدیریت برنامه‌ریزی، علوم سیاسی و روابط بین الملل است.

مطهرنیا ساکن کردستان و معلم روستا حسن تیمور است و ۲۶سال سابقه خدمت در روستا‌های محروم کردستان را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است جایزه‌ی ۱ میلیون دلاری بنیاد وارکی هر ساله به بهترین معلم دنیا اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود