افغانستان، محور نشست سران اطلاعاتی کشورهای عربی در قاهره

قاهره سه شنبه میزبان نشست فوق العاده سران اطلاعاتی کشورهای عربی درخصوص مساله افغانستان بود. به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، این نشست بر آخرین تحولات افغانستان متمرکز بود. دو منبع رسمی هم گفتند که در نشست فوق‌العاده‌ قاهره، سران سرویس‌های اطلاعاتی عربی در مورد آخرین تحولات در افغانستان گفتگو کردند. ماه اوت گذشته، به موازات

کد خبر : 6255
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 8:07

قاهره سه شنبه میزبان نشست فوق العاده سران اطلاعاتی کشورهای عربی درخصوص مساله افغانستان بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، این نشست بر آخرین تحولات افغانستان متمرکز بود.

دو منبع رسمی هم گفتند که در نشست فوق‌العاده‌ قاهره، سران سرویس‌های اطلاعاتی عربی در مورد آخرین تحولات در افغانستان گفتگو کردند.

ماه اوت گذشته، به موازات آخرین مرحله خروج نظامی ایالات متحده از افغانستان که در پایان همان ماه تکمیل شد طالبان کنترل این کشور را به دست گرفت.

دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر از طریق ویدئو کنفرانس با روسای سازمان های اطلاعات عرب صحبت کرد.

سیسی گفت که این نشست “منحصر به فرد و در نوع خود در منطقه بی سابقه است و همکاری مشترک اعراب را در زمینه‌های امنیتی و اطلاعاتی ارتقا می‌دهد.”

وی توضیح داد که این هدف از طریق ابتکارات اعضای حاضر در نشست در دوره گذشته و کار مشترک امنیتی و تبادل ارزیابی‌ها در چارچوب شفافیت کامل درباره منابع تهدیدات پیرامون منطقه عربی محقق شد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری، روسای سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای عربی نیز بر اهمیت این نشست به عنوان مکانیزمی قوی و حمایتی برای همکاری اطلاعاتی نزدیک بین کشورهای عربی تاکید کردند.

همچنین تصاویری که توسط آژانس‌های خبری و رسانه‌های محلی منتشر شده است، عباس کامل، رئیس اطلاعات کل مصر را در میان ۲۲ شرکت کننده نشان می‌دهد.

خبرگزاری رسمی مصر (أ ش أ) قبلا گزارش داد که قاهره سه شنبه میزبان نشست فوق العاده روسای سازمان‌های اطلاعات کشورهای عربی است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود